طوبی طب
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

روغن نعناع، قدیمی‌ترین داروی جهان

نعنا یکی از گیاهان بسیار مفید است که خواص درمانی بالایی دارد و به شکل‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد. روغن نعنا یکی از محصولات به دست آمده از این گیاه معطر است. این روغن، سایه‌های قرمز و زرد دارد و مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین‌های A و C و مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، پتاسیم، منیزیم، منگنز و مس در آن موجود است. بیماری‌های بسیاری هستند که خوشبختانه با استفاده از روغن نعنا درمان می‌شوند. این روغن که به طور گسترده در عطرها، اسانس‌ها و ادكلن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و احساس تازگی، نشاط و سرزندگی ایجاد می‌كند، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین داروهای جهان شناخته می‌شود. روغن طبیعی نعنا از طریق تقطیرکردن این گیاه به دست می‌آید. می‌توان از هر گل آن حدود ۳ تا ۴ درصد روغن طبیعی گرفت.

کمک به سوهاضمه

روغن نعنا در درمان سوهاضمه و دیگر مشکلات جزیی معده، بسیار موثر است. می‌توان آن را به عنوان طعم دهنده‌ی غذا استفاده کرد. روغن نعنا به هضم غذا کمک می‌کند. مصرف چند قطره از آن با یک لیوان آب یا چای پس از صرف غذا، مانع از بروز نفخ می‌شود.

داروی سرماخوردگی و سرفه

«منتول» موجود در روغن نعنا به عنوان یک خلط‌آور عمل کرده و به پاک‌سازی دستگاه تنفسی هنگام سرفه یا سرما کمک زیادی می‌کند. این روغن برای بیماری‌های جدی‌تر مثل سینوزیت، آسم یا برونشیت مفید است. روغن نعنا می‌تواند به عنوان یک مالش ‌دهنده‌ی سرد در قفسه‌ی سینه استفاده شود.

تسکین سردرد

روغن نعنا در کسانی که مدام دچار سردرد می‌شوند، اثر بسیار شگفت‌انگیزی دارد. چند قطره از روغن را در دستمال یا قسمت داخل مچ دست بپاشید و بو کنید؛ یا چند قطره از آن را با روغن بادام مخلوط کنید و پیشانی و پشت گردن خود را با آن مالش دهید تا دردتان تسکین یابد.

ضداسترس و خستگی

اگر از آن دسته افرادی هستید که مدام دچار استرس می‌شوید، مصرف این روغن برای شما بسیار مفید است. پس از یک روز کاری خسته کننده حمام سرد با اضافه کردن چند قطره از روغن نعنا، استرس، خستگی و همچنین درد عضلانی‌تان را تسکین می‌دهد.

افزایش انرژی

روغن نعنا یک ابزار قدرتمند برای بهبود وضوح ذهنی، افزایش تمرکز و بالا بردن سطح انرژی است. آن را زیر بینی خود بزنید یا روی گردن و شانه‌های خود بمالید.

مفید برای پوست

روغن نعنا همچنین برای مراقبت از مو و پوست استفاده می‌شود. آن را به خوبی با سایر روغن‌های ضروری برای ماساژ پوست در حمام بخار استفاده کنید. روغن نعنا ترشحات پوستی را كنترل كرده و باعث شفاف و درخشان شدن پوست خسته می‌شود. این روغن از بروز آكنه پیشگیری و به پاك شدن منفذهای باز پوست كمك می‌كند.

ضدشوره‌ی سر

خنک کننده‌ی پوست سر است. اگر روغن نعنا را روی پوست سر خود بمالید، شوره‌ی سر را از بین می‌برد. همچنین ضدشپش است. تنها چند قطره از این روغن را با شامپوی معمولی خود تركیب كنید. یكی دیگر از مزایای این روغن، شفاف و درخشان كردن تارهای مو است.

خوشبو کننده‌ی دهان

بوی نامطبوع دهان را برطرف می‌کند، مانع از تشکیل جرم دندان و لثه می‌شود و دندان درد را نیز معالجه می‌کند. چند قطره از آن را به خمیر دندان خود اضافه کنید یا چند قطره از آن را در آب بریزید و غرغره کنید تا بوی دهان را از بین ببرد.

خواص دیگر

* اشتها را تحریک می‌کند.

* مخلوطی از روغن نعنا با روغن زیره، سوزش سردل را کاهش می‌دهد.

* برای رفع سردرد و حالت تهوع، چند قطره از آن را روی پیشانی بمالید.

* سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر را درمان می‌کند.

* عفونت دستگاه ادراری را برطرف می‌کند.

* برای تسکین استخوان درد و آنفلوآنزا، روغن نعنا را همراه با روغن فرار دیگری مخلوط کنید و قسمت‌های موثر را ماساژ دهید. کلسیم موجود در آن در برطرف کردن درد موثر است.

* سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند.

* در صورت مصرف منظم، گردش خون را بهبود می‌دهد.

* استفاده از آن روی پوست، آکنه و لکه‌ها را از بین می‌برد.

* ماساژ کف پا با روغن نعنا، باعث ایجاد احساس خنکی می‌شود و تب بدن را پایین می‌آورد.

مضرات

با وجود تمام این مزایا، توصیه می‌شود هرگز در مصرف این روغن زیاده‌روی نكنید چون می‌تواند عوارض جانبی بر جای بگذارد.

برگرفته از سایت مجله نیک ونو 

راه ارتباطی سریعتر با کاربران عضویت در کانال

بیشتر بخوانید

    لینک کوتاه:
    0