طوبی طب
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

شیرهای گیاهی بنوشید



شیر بادام

شیر بادام نوشیدنی سرشار از کلسیم است و برای کسانی که از عارضه‌ی نارسایی لاکتوز رنج می‌برند، مناسب است. شیر بادام فاقد کلسترول، چربی‌های اشباع و لاکتوز است اما پروتئین کمی دارد بنابراین بهتر است از شیر بادام غنی شده استفاده کنید تا به ویتامین‌ها و مواد آلی لازم برای بدن دست یابید. شیر بادام ويتامين E بدن را تامين مي‌كند، اما مصرف آن به کسانی که آلرژی دارند، توصیه نمی‌شود.

شیر برنج

شیر برنج دارای ويتامين‌هاي D و B و فاقد کلسترول، چربی و لاکتوز است، اما پروتئین کمی دارد. با این حال نوشیدن آن را پیشنهاد می‌کنیم، چرا که شیرینی آن شما را از مصرف شکر بی‌نیاز می‌کند و از سوی دیگر، واکنش‌های آلرژیک به برنج بسیار کم هستند. به همین دلیل برای کسانی که به برنج حساسیت دارند، انتخاب مناسبی است. اگر محدوديت قندي داريد، نوع بدون قند آن را انتخاب كنيد.

شیر سویا

شیر سویا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای جایگزینی شیر گاو است، چرا که به همان اندازه پروتئین، کلسیم و ویتامین‌های A و D دارد. شیر سویا فاقد لاکتوز است و برای کسانی که دچار نارسایی لاکتوز هستند، بی‌خطر است. شیر سویا فاقد کلسترول بوده، چربی کم و پروتئین زیادی دارد، در نتیجه برای قلب مفید است و از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند. اگر اولین بار است که شیر سویا مصرف می‌کنید، به علائم آلرژیک توجه کنید.

شیر نارگیل

شیر نارگیل نیز حاوی پروتئین کم، اما سرشار از فیبر و مواد آلی مانند آهن است و جايگزين خوبي براي مواد غذايي با چربي بالاست، بنابراین در مصرف آن دقت كنيد. شیر نارگیل از گوشت نارگیل تهیه می‌شود، اما اگر آن را دوست ندارید، می‌توانید پوره یا آب نارگیل را همراه غذای‌تان بنوشید.

شير سبوس

پروتئین شیر سبوس تقریبا با شير گاو برابر است. همچنین می‌توانید نوع غني شده‌ی آن را انتخاب كنيد تا مطمئن شويد منابع غذايي ديگر از جمله كلسيم و ويتامين‌های B و D بدن را تامين مي‌كند.

شير جو

شير جو، پروتئين بيشتري نسبت به دیگر شیرهای جايگزين دارد و از قند بالايي برخوردارست. شما می‌توانید با توجه به مزاج خود هر روز از این شیر بنوشید.

شير شاهدانه

شیر شاهدانه در مقايسه با شير‌هاي ديگر چربي و کالری بالایی دارد، همچنین امگا ٣ آن براي سلامتي بسيار مفيد است.

برگرفته از سایت مجله نیک و نو

راه ارتباطی سریعتر با کاربران عضویت در کانال

بیشتر بخوانید

    لینک کوتاه:
    0