طوبی طب
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

خواص روغن بنفشه


پیامبر(ص) درمورد روغن بنفشه فرمود: روغن بنفشه نسبت به ديگر روغنها از جهت برترى مانند برترى اسلام نسبت به ديگر اديان است.


خواص روغن بنفشه:
پس از عطسه ‏هاى پياپى روغن بنفشه نياز است. مخاط بينى در اثر عطسه زياد نياز به آرامش پيدا مى‏كند كه تأمين‏ كننده اين آرامش همين روغن بنفشه است. روغن بادام شيرين براى تركيب با بنفشه بكار مى‏رود و روغن بادام تلخ در اين مورد كاربردى ندارد.

روغن بنفشه از بين برنده عفونت‏هاى بينى است و اخلاط جمجمه را هم پاك مى‏كند. بهترين پيشگيرى‏كننده از تمامى بيمارى‏هاى مغزى و بيمارى‏هاى نزله‏اى بكار بردن روغن بنفشه است.

امام صادق عليه السلام فرمود: « روغن بنفشه، آقاى روغنها است.»
صالح بن عقيده از پدرش نقل مى‏كند كه: مقدارى غلّه به امام هديه كردم. آن شخص كه غله‏ها را برده بود، دچار صرع شد (غش و سر درد خيلى شديد) و مخش عيب برداشت، به شدّت احساس درد مى‏كرد.
او مدينه رفت و به امام عليه السلام خبر داد، امام فرمود: «آياروغن بنفشه به او نداديد؟» پس بنفشه (روغن بنفشه) داخل بينى او ريختند و خوب شد.
بعد امام فرمود: «اى عقبه! روغن بنفشه در تابستان، سرد و در زمستان، گرم است. براى شيعيان نرم است اگر مردم فايده و قدر روغن بنفشه را مى‏دانستند، يك اوقيه (واحد و زنى) بنفشه را يك دينار مى‏خريدند.»
امام صادق عليه السلام فرمود: «از طرف شما در نزد ما چيزى محبوب‏تر از روغن بنفشه نيست.» 
امام صادق عليه السلام فرمود: «مثل روغن بنفشه در ميان روغن‏ها، همانند مثل ما اهل بيت است در ميان مردم.»
امام صادق عليه السلام فرمود: «فضيلت روغن بنفشه بر ديگر روغن‏ها، همچون فضيلت اسلام بر تمام اديان است، چه روغن نيكويى است، بنفشه؛ چون درد را از سر و چشمه‏هاى آن مى‏برد، پس با آن، محل درد را روغن بنفشه بماليد.»
امام صادق عليه السلام فرمود: «امير المؤمنين عليه السلام فرموده است: «در خود روغن بنفشه بريزيد كه رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلم فرمود: «اگر مردم قدر بنفشه را مى‏دانستند آن را پشت سر هم مى‏خوردند و چيزى از آن نمى‏گذاشتند.»
امام صادق عليه السلام فرمود: «روغن بنفشه، مغز را نيرو مى‏بخشد.» 
امام صادق عليه السلام فرمود: «مثل بنفشه در ميان روغن‏ها، همانند مثل شيعيان ما است در ميان مردم.»
امام صادق عليه السلام فرمود: امير المؤمنين عليه السلام فرموده است: «داغى تب را به وسيله روغن بنفشه برطرف كنيد.»

گردآوری و تنظیم:گروه بوعلی باب سلامتی
منابع:
مجموعه پیک شفا
آئین تندرستی (دهسرخی)
طب جامع امام صادق عليه السلام‏

برگرفته از سایت بوعلی باب سلامتی

راه ارتباطی سریعتر با کاربران عضویت در کانال

بیشتر بخوانید

    لینک کوتاه:
    0