طوبی طب
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

بامبو؛ گیاهی ضامن سلامتی

بامبو گیاه ناشناخته‌ای نیست و امروزه در بسیاری از خانه‌ها به عنوان یک گیاه تزیینی وجود دارد. بامبو گیاهی از تیره‌ی گندمیان با نام علمی Dracaena sanderiana است و به اسامی تجاری دیگری مانند دراسینای روبانی، بلژیکی همیشه سبز یا گیاه روبانی و بالاخره بامبو خوش‌شانس شناخته می‌شود. این گیاه، بومی مناطق استوایی غرب آفریقا و نواحی کوچکی از آسیای جنوب شرقی است. این گیاهان در بوته‌های به هم فشرده رشد می‌کنند و ارتفاعی بالاتر از ۵/۱ متر می‌توانند داشته‌ باشند. معمولا برگ‌ها به طول ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر و عرض تا ۴ یا ۵ سانتی‌متری به رنگ سبز تیره یا ابلق به صورت سبز و سفید یا سبز و زرد دیده ‌می‌شوند. برخلاف تصور عموم، بامبو از گروه سبزیجاتی است که تمام قسمت‌های آن به سلامتی کمک می‌کند و خوردن ساقه‌ی آن می‌تواند در پیشگیری و درمان برخی از بیماری‌ها مفید باشد. بامبو گیاهی است با پادزهرهای طبیعی که با آلودگی‌ها و زهرهای مصنوعی ایجاد شده در شهرهای صنعتی مبارزه می‌کند و می‌تواند به سلامت افراد کمک کند.
اگر تا به حال با خواص درمانی بامبو آشنا نبودید این مطلب را بخوانید.
کاهش وزن
ساقه‌های بامبو بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن محسوب می‌شوند چون سرشار از فیبر هستند و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارند. مقدار قند و کالری موجود در ساقه‌ها کم است و یک درصد کربوهیدرات دارد بنابراین بهترین کاهنده‌ی وزن است.
کنترل کلسترول
ساقه‌های بامبو نیز به کاهش سطح کلسترول LDL کمک می‌کنند زیرا چربی ناچیزی دارد و کالری آن کم است.
سلامت قلب
ساقه‌‌های بامبو مواد مغذی ضروری و مواد معدنی مانند سلنیوم و پتاسیم دارند که برای قلب خوب است. کربوهیدرات و قند کم موجود در این گیاه برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی بسیار مفید است. ساقه‌های بامبو که غنی از فیبر هستند، کلسترول اضافی را از شریان‌ها بیرون کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند.
مبارزه با سرطان
ساقه‌‌های بامبو غنی از آنتی اکسیدان و فیتوسترول‌هاست و می‌توانند رادیکال‌های آزاد را از بین ببرند. آنتی اکسیدان‌ها به از بین رفتن رادیکال‌های آزاد که باعث به وجود آمدن سرطان می‌شود کمک می‌کند.
افزایش ایمنی
ساقه‌‌های بامبو حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی‌اند که برای کارکرد بدن ضروری است. وجود ویتامین‌‌های ضروری مانند A، C، E و B مانند تیامین، ریبوفلاوین، کارکرد سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهند و سلامتی بدن را حفظ می‌کنند.
ضد التهاب
ساقه‌های بامبو خواص ضدالتهابی دارد و به تسکین درد، التهاب و درمان زخم‌ها کمک می‌کنند. می‌توانید ساقه‌های‌های بامبو را آب پز کنید یا آب آن را به صورت موضعی برای کاهش التهاب استفاده کنید.
غنی از فیبر غذایی
ساقه‌های بامبو به دلیل داشتن مقدار زیادی فیبر می‌توانند در رژیم غذایی انتخاب مناسبی باشند زیرا علاوه بر کاهش سطح کلسترول باعث بهبود سلامت قلب و حرکات منظم روده می‌شوند.
درمان اختلالات تنفس
ساقه‌های بامبو برای اختلالاتی مانند تنگی‌نفس، آسم و برونشیت بسیار مفید هستند. خواص ضدالتهابی آن به التهاب دستگاه تنفسی کمک می‌کند. شما می‌توانید ساقه‌های بامبو را جوشانده و با مقداری عسل مخلوط کنید و بخورید.
درمان مشکلات معده
فیبر موجود در ساقه‌‌های بامبو به یبوست کمک می‌کند. همچنین حاوی مواد شیمیایی دیگری است که در درمان کرم روده و اختلالات دستگاه گوارش استفاده می‌شود.
ضد باکتری
ساقه‌‌های بامبو ضدباکتری و ضدویروس هستند. این توانایی کمک می‌کند تا از عفونت‌های باکتریایی و ویروسی خلاص شوید. این ویژگی همچنین باعث می‌شود ساقه‌ی بامبو دارویی عالی برای بیماری‌های باکتریایی و ویروسی باشد.

برگرفته از سایت مجله نیک و نو

راه ارتباطی سریعتر با کاربران عضویت در کانال

بیشتر بخوانید

    لینک کوتاه:
    0