طوبی طب
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

سنگ‌های قیمتی ‌درمان بیماری‌های جسمی

دسته بندی :روش های درمانی, سنگ درمانی 25 مرداد 1401 152

سنگ درمانی که از دیرباز در زمره‌ی درمان‌های طبیعی بوده، امروزه تحت نام (gem therapy) به عنوان یکی از رشته‌های طب مکمل معرفی و طبقه‌بندی می‌شود. استفاده از خواص درمانی سنگ‌های نیمه قیمتی‌ و گوهرها بر‌خلاف استقبال گسترده‌ی مردم جهان طی سال‌های اخیر، موضوع جدیدی نیست، بلکه هزاران سال قدمت دارد.‌ شواهد کاربرد سنگ‌های طبیعی برای درمان بیماری‌های مختلف در قدیمی‌ترین تمدن‌های بشری به چشم می‌خورد.

بر اساس این شواهد، در طول تاریخ از سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی برای مقاصد درمانی، محافظت افراد در برابر بلایای طبیعی و تاثیرات نامطلوب محیطی استفاده می‌شده است.

تعریف سنگ درمانی

به استفاده از بلورها و سنگ‌های معدنی و سنگ‌های جواهری در تنظیم انرژی و درمان بیماری‌ها «بلور و جواهر درمانی» می‌گویند.

تاریخچه‌ی سنگ درمانی

در دوران باستان انواع و اقسام سنگ‌های نفیس و نیمه نفیس همراه با فلزاتی مانند طلا و نقره محترم شمرده می‌شد. شفابخشان بومی آمریکا، ساکنان اولیه‌ی استرالیا و سرخ‌پوستان آمریکای جنوبی، همگی بلورهای کوارتز را قوی‌تر از هر بلوری می‌دانستند. بلور درمانی از حدود سال‌های ۱۹۸۰ در سراسر آمریکا گسترش پیدا کرد. یونانیان باستان برای معالجه‌ی زخم‌ها از بلورهای مختلف استفاده می‌کردند و بعضی از آن‌ها جواهرات را به این دلیل به خود آویزان می‌کردند تا از بیماری‌ها در امان باشند.

«وکانزینا رافائیل» اولین آکادمی آموزش معالجه توسط بلورها را تاسیس کرد. او در تحقیقات خود در مورد بلورها به این نتیجه رسید که بلورها می‌توانند یکی از ابزارهای معالجه محسوب شوند و به همراه معالجات دیگر مورد استفاده قرار بگیرند و به تنهایی بلورها قدرت درمانگری بدن را تحریک می‌کنند. امروزه هم از بلورها به عنوان وسیله‌ای شفابخش استفاده می‌شود.

قدیمی‌ترین گزارش‌ها در مورد خواص درمانی گوهرها به هزاره‌ی چهارم پیش از میلاد باز می‌گردد. چنین به نظر می‌رسد که کتیبه‌های سومری و متون علوم ودایی مربوط به هند باستان، کهن‌ترین آثار بر جای مانده از این دانش قدیمی هستند.

در طب سنتی هند (آیورادا)، دستورات دقیقی در مورد تهیه‌ی پودر، خمیر و الگریز از سنگ‌های شفا‌بخش وجود دارد.

در چین باستان نیز درمانگران از خواص ارتعاشی سنگ‌ها آگاه بوده‌اند. امروزه نیز کشور چین یکی از بزرگ‌ترین عرضه کنندگان گوهرها و سنگ‌های شفابخش در سراسر دنیاست.

ارسطو فیلسوف مشهور یونانی نیز از قدرت ویژه و منحصر به فرد سنگ‌های شفابخش صحبت کرده است.

رومیان نیز تحت تاثیر آموزه‌های یونان و سایر تمدن‌های باستانی، همواره سنگ‌های صیقل داده شده را برای رفع بیماری و بدشانسی با خود حمل کرده و در جنگ‌ها در زره، سپر و شمشیر خود از آن‌ها استفاده می‌کردند.

در دین مبارک اسلام نیز استفاده از انگشتر با نگین عقیق، فیروزه و سنگ خورشید به مومنین توصیه شده و با استناد به کتب دینی، ائمه‌ی اطهار(ع) غالبا نگین انگشتری بر دست داشته‌اند.

دانشمندان ایرانی در دوره‌ی پس از اسلام نیز توجه و عنایت ویژه‌ای به گوهرها و سنگ‌های شفا‌بخش داشته‌اند. ابن سینا، حکیم عالی‌قدر پارسی در درمان تمایل به خودکشی از «سیترین» استفاده می‌کرده است.

شاید به جرات بتوان گفت پر ارزش‌ترین و مهم‌ترین کتب گوهرشناسی ایران کتاب «الجماهر فی الجواهر» تالیف ابوریحان بیرونی به زبان عربی و رساله‌ی «تنسوخنامه ایلخانی» معروف به رساله‌ی جوهریه تالیف خواجه نصیر الدین طوسی به زبان فارسی است. تنسوخنامه ایلخانی که در عهد پادشاهی هلاکوخان و به امر او توسط خواجه نصیرالدین طوسی به رشته‌ی تحریر در آمده است، شامل منافع و خواص و صفات گوهرها و سنگ‌های بیش بهاست.

اساس بلور و جواهر درمانی

‏بلورها و جواهرات به دلیل قابلیت حفظ سلامت و شفابخشی که دارند، بسیار باارزش هستند زیرا می‌توان به عنوان وسایلی محافظ و بالا برنده‌ی حوزه‌ی انرژی بدن از آن‌ها استفاده کرد.

علم و فنون پر رمز و راز برای بلورها به دلیل دارا بودن قابلیت تقویت، تمرکز، انتقال و ذخیره‌ی انرژی، ارزشی یکسان قایل است، زیرا انرژی‌های نامحسوس را تقویت و خالص می‌کنند و برای پاک کردن و بالا بردن حوزه‌ی انرژی مشخصی استفاده می‌شود.‌

‏بلورها یا سنگ‌ها مانند فلزات حاوی ارتعاشات انرژی با خواص شفابخشی هستند. سنگ‌های جواهری از طریق ارتعاشات منفی و مثبت‌شان همان‌گونه که انرژی می دهند، انرژی می‌گیرند و قادرند مراکز انرژی را در بدن فعال کنند.

‏بلورها به گونه‌ای برای ارتباطات و افزایش توان ارتعاشات التیام‌بخش مورد استفاده قرار می‌گیرند. وقتی انرژی از بلور عبور می‌کند، تقویت می‌شود و به سوی بخشی از بدن می‌رود که بیشتر از هر جا به تعادل دوباره احتیاج دارد.

روش انجام دادن بلور درمانی

‏درمانگر ممکن است بلور کواترز را در دست بگیرد یا بلورها و سنگ‌های جواهر را دور گردن یا روی بدن فرد بگذارد. این کار حوزه‌ی انرژی قوی و موثری تولید می‌کند که باعث ارتعاش انرژی نامحسوس فرد در بسامدهایی دقیق و حساس‌تر می‌شود و انرژی‌های منفی و راکد را از سر راه بر می‌دارد. ‌بلورهای کوارتز برای ایجاد تعادل دوباره و پاکسازی چاکری‌های مسدود، مفید است. درمانگر بلور یا سنگ جواهر مناسب را روی چاکری قرار می‌دهد و انرژی را از آن عبور می‌دهد.

‏درما‌نگر می‌تواند بلور را با نمونه‌ای از انرژی (یا موج فکری) شارژ کند و آن را به بیمار داده تا آن را نگه دارد. حتی در غیاب درمانگر نیز بلور انرژی شفابخشی خود را تخلیه می‌کند.

راه دیگر این است که درمانگر بلور را در دست بگیرد و با تجسم انرژی را به سوی بیمار بفرستد. بلورها امواج فکری شفابخش درمانگر را تقویت می‌کنند و برای بیمار انتشار می‌دهند.

بلوری که برای شفابخشی استفاده می‌شود باید از انرژی‌های ارتعاشی قبلی پاک شود و بیشتر بلورها باید تمیز شوند تا قدرت آن‌ها حفظ شود.

اثر درمانی سنگ‌های گران قیمت

ياقوت کبود

درمان آرتروز، التهاب سينوس‌هاى فکى، پیری زودرس، تقويت کبد، ريزش مو، زونا، زخم معده، دمل وکورک، درد اعصاب، ذات الریه، خارش پوست، خون دماغ، حفظ بينايى، جلوگيرى از پيرى زود‌رس پوست، سياتيک، سر درد، سرگیجه، فشار خون بالا، گرفتگی عضلات، عفونت، عادت ماهانه‌ی دردناک، عرق، مو(ریزش)، مشکلات خواب و لکنت زبان است.

کهربا

درمان آرتروز، التهاب مفاصل، آسم، آفت، آلرژى‌ها، اگزما، اختلالات ستون مهره‌ها، انحرافات ستون مهره‌ها، آنژین، التهاب تاندون‌ها، آبسه، التهابات ریشه‌ی دندان، برونشيت(کلی و مزمن)، پاهای ورم کرده، تب یونجه، تورم پاها، تبخال، تصلب شرايين، تقويت عضلات، تقويت رباط‌ها، تحريک رشد، رماتیسم، ریه‌ها، زونا، درمان التهاب سينوس پيشانى، درمان زخم‌ها، دمل وکورک، دندان‌های شیری، درد صورت، خارش پوست، سياتيک، سياه سرفه و ستون فقرات (انحراف) است.

فيروزه

درمان التهاب سينوس‌هاى فکى، التهابات گلو، لوزه‌ها، بيماري‌هاى کليه، پشت (مشکلات مربوط به مهره‌ها)، تقويت عضلات، ریه‌ها (بیماری‌ها)، زکام، زگيل، دفع سنگ کليه و مثانه، ذات الریه، سرما خوردگى، سرخک، سنگ کلیه، مثانه، عفونت، عضلات (کوفتگی)، مجراهای تنفسی، لکنت زبان و افسردگى است.

ياقوت

درمان احساس ضعف و ناتوانى، اختلال گردش خون، افزايش انرژى جسمانی، اختلالات ضربان قلب، اختلالات گردش خون، برونشيت (کلی)، بیماری‌های کودکان، تقويت عضلات، تقويت عروق خون‌رسان قلب، راشیتیسم، درد قلب، جنون (دیوانگی)، سیستم ایمنی بدن (جهت تقویت)، فلج اطفال، فلج نيمه بدن، فشار خون پایين، کاهش کلسترول، کم خونى، گردش خون (تنظیم)، عفونت (کلی)، لرزها، نرمى استخوان، اضطراب درونى، تمرکز فکر، رفع حسادت و زوال روحى است.

عقيق سرخ

درمان التهاب روده و معده، التهاب مغز، بيماري‌هاى روده‌ی کوچک، بيماري‌هاى کليه، پروستات، تب یونجه، تخمدان‌ها (تومورها و التهاب)، تقويت کبد، ترک سيگار، درد سياهرگ‌ها، دفع سنگ کليه و مثانه، درمان زخم‌ها، دردهای زنانگی، دردهای زیرشکم، خواب گردى، خون داخل ادرار، خون (مسمومیت)، خون دماغ، حملات تب، سياتيک، سر درد، سیاهرگ‌ها (درد)، قولون (ورم )، کاهش کلسترول، کمبود کلسيم، کبد (درد و التهاب)، کیست، عادت ماهانه دردناک، صرع، مسموميت، مسمومیت سخت از بوی سیگار، مجرای ادراری، مخملک، ناشنوايى، يبوست و دلواپسى مفرط است.

زمرد

درمان اسهال خونی، آب مروارید، آروغ و ترش کردن، بیماری‌های کودکان، پیری زودرس، روده (انسداد)، زخم اثنی عشر، دهان (التهاب مخاط دهان)، دیابت، دیسک مهرها، چشم (تقویت، ورم، کبودی و عفونت)، ستون فقرات (اشکالات رباط‌ها)، سرخک، سیستم ایمنی بدن (جهت تقویت)، شیزوفرنی، قولنج، گرفتگی عضلات، گرم شدن و غده‌ی تیرویید (افزایش ترشح تیرویید) است.

برگرفته از سایت مجله نیک و نو 

راه ارتباطی سریعتر با کاربران عضویت در کانال

بیشتر بخوانید

    لینک کوتاه:
    0