طوبی طب
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

با ماساژ، جوان بمانید!

دسته بندی :روش های درمانی, ماساژ درمانی 26 مرداد 1401 153

روغن مناسب انتخاب کنید

قبل از انجام ماساژ، صورت خود را از هرگونه مواد آرایشی و بهداشتی پاک کنید، سپس صورت‌ را شسته و آن را با حوله‌ای نرم، خشک کنید. مقداری روغن زیتون یا بادام تهیه کرده و در فضایی مناسب و آرام، آماده‌ی شروع ماساژ صورت‌ شوید. ظرف روغن را در دسترس خود بگذارید تا بتوانید هنگام نیاز، سر انگشتان خود را به آن آغشته کنید.

از پیشانی شروع کنید

بهتر است ابتدا از ماساژ پیشانی شروع کنید. این ماساژ برای افرادی که هنگام صحبت کردن زیاد از عضلات پیشانی خود استفاده می‌کنند و روی پیشانی‌شان چین‌های افقی و عمودی زیادی دارند، بسیار مناسب بوده و موجب تقویت عضلات و پوست این ناحیه می‌شود. برای این که در طول کار دچار مشکل نشوید، بهتر است آینه‌ای را در مقابل‌تان قرار دهید و مستقیما صورت‌تان را در آن ببینید. سر انگشتان خود را به روغن آغشته کرده، آن‌ها را روی خط عمودی وسط دو ابرو روی پیشانی قرار دهید و به آرامی سر انگشتان هر دو دست را به سمت بیرون پیشانی و شقیقه‌ها بکشید.
این کار را باید آرام و دو تا سه دقیقه انجام دهید و هر بار که آن را تکرار می‌کنید، اندکی بر فشار سر انگشتان‌تان اضافه کنید.

چین ابرو را محو کنید

خیلی از ما هنگام صحبت کردن عادت داریم ابروهای‌مان را بالا بیندازیم، این کار موجب می‌شود به مرور زمان، چین عمیقی بالای ابروی‌مان به وجود بیاید. ماساژ صورت برای پیشگیری از بروز چین ابرو بسیار مفید است. کافی است با سر انگشتان دست، ابروهای‌تان را ماساژ دهید، به‌گونه‌ای که انگشت وسط که بلندترین انگشت محسوب می‌شود، روی ابروها حرکت کرده و بقیه‌ی انگشتان، عضلات بالا و پایین ابرو را لمس کنند.

به این ترتیب وقتی به پایان ابرو نزدیک می‌شوید با چرخشی به سمت پایین، روی شقیقه‌ها را نیز لمس کرده و این کار را چند بار تکرار کنید. تکرار این ماساژ درست در جهت خواب ابرو از داخل به سمت شقیقه‌ها و به مدت زمان سه تا پنج دقیقه بسیار مناسب است.

پشت لب‌ها را فراموش نکنید

برخی از افراد حتی با وجود این که در سنین جوانی قرار دارند، گرفتار چین و چروک‌های اطراف لب می‌شوند که متاسفانه زیبایی چهره را از بین می‌برد. برای پیشگیری از بروز چین‌های عمیق پشت لب‌ها، بهترین روش استفاده از ماساژ فشاری در این ناحیه است. برای شروع، سر هر دو انگشت سبابه را روی گودی بالای لب قرار داده و آن را به ‌مدت ۳۰ ثانیه به طور ملایم فشار دهید. سپس سر انگشتان هر دو دست را به آرامی به سمت گوشه‌های لب بکشید و آن را تا نزدیکی لاله‌ی گوش ادامه دهید. فراموش نکنید که سرانگشتان‌تان را به مقداری روغن گیاهی آغشته کنید.

از افتادگی عضلات لب پیشگیری کنید

معمولا بعد از ۴۰ سالگی، عضلات لب دچار افتادگی می­شوند و در نتیجه زیبایی چهره را تحت تاثیر ناخوشایند خود قرار می­دهند. این مورد در برخی افراد خیلی سطحی و در برخی دیگر به دلیل ‌مراقبت نکردن، به ‌شکل خطوط عمیق مایل به پایین دیده می‌شود.

ماساژ صورت برای پیشگیری از بروز این افتادگی و خطوط زیر لب و در اطراف چانه مناسب است. برای ماساژ کافی است با سر هر دو انگشت سبابه، نقطه‌ی گودی را که روی چانه قرار دارد به ‌مدت ۳۰ ثانیه فشار دهید و پس از آن با فشار اندکی، هر دو انگشت سبابه را به سمت گوشه‌های خارجی لب پایینی هدایت و عضلات این ناحیه را تقویت کنید.

عضلات گونه را تقویت کنید

بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها، گونه‌های برجسته را دوست دارند در حالی که افراد کمی گونه‌ی برجسته دارند! شما می‌توانید برای تقویت عضلات گونه، ماساژ صورت را امتحان کنید. برای شروع ماساژ ابتدا کف هر دو دست را به مقدار اندکی روغن آغشته کرده و سپس آن‌ها را روی دو طرف صورت‌تان قرار دهید، به‌گونه‌ای که کف هر دو دست‌تان روی عضلات گونه قرار بگیرد. سپس کف دست‌ها را از پایین گونه به سمت بالا حرکت دهید.

مراقب باشید هنگام پایین آوردن کف هر دو دست، آن‌ها را از روی صورت‌تان بردارید و دوباره روی گونه‌ها قرار داده و عضلات را به سمت بالا هدایت کنید. با تکرار این ماساژ به ‌مدت سه تا پنج دقیقه می‌توانید عضلات گونه‌تان را تقویت کنید تا فرم و ظاهر بهتری داشته باشند.

نقطه‌های حساس را فشار دهید

از نظر طب سنتی چین، نقاطی روی گونه‌ها وجود دارد که فشار صحیح آن‌ها موجب افزایش میزان نشاط و شادابی پوست می‌شود. این نقطه‌ها درست روی گونه‌ها و به موازات لاله‌ی گوش افراد به شکل قرینه وجود دارند. برای ماساژ این نقاط کافی است از دو انگشت سبابه‌ی ‌خود کمک گرفته و آن‌ها را برای سه دقیقه فشار دهید. فشار دست‌تان نباید به حدی باشد که در گونه‌ی خود، درد یا تغییر رنگ احساس کنید.

بایدها و نبایدها

– قبل از انجام ماساژ، شست‌و‌شوي دست فرد ماساژ دهنده با آب و صابون ضروري است.

– در هنگام ماساژ صورت نباید از لنز چشمی استفاده شود.

– مصرف کرم يا روغن ماساژ الزامي است.

– اگر پوست صورت شما داراي زخم باز، بريدگي، آکنه‌ی شديد، کورک، هر نوع عفونت پوستي، التهاب، اگزماي شديد يا اینکه اسکار جديدي در صورت شما در حال شکل‌گيري است، نبايد سراغ ماساژ برويد.

اگر جوش می‌زنید…

در مورد بيماري آکنه و روزاسه (نوعی بیماری پوستی) روش ماساژ خاصي وجود دارد که از مرکز صورت شروع شده و با حرکت ملايم جادويي به سمت اطراف و گردن کشيده مي‌شود که باعث بهتر شدن حرکت لنفي صورت شده و ادم و قرمزي شديد را که همواره در اين بيماران وجود دارد، کاهش مي‌‌دهد. از اين روش به عنوان درمان مکمل بيماري روزاسه مي‌توان استفاده کرد، ولي در کل توصيه‌ی اصلي اين است که در صورت وجود ساير بيماري‌‌هاي پوستي در صورت، اين کار انجام نگيرد و هر نوع ماساژ پوستي توسط فرد تعليم ديده و بدون عجله و کشش خاصي انجام شود.

برگرفته از سایت مجله نیک و نو

راه ارتباطی سریعتر با کاربران عضویت در کانال

بیشتر بخوانید

    لینک کوتاه:
    0