طوبی طب
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

دمنوش قره قات بنوشید

قره قات، میوه درختی است که در جنگل های شمال غرب ایران می روید. این میوه که ظاهری شبیه به بلوبری دارد، از دید خواص دارویی، بسیار شبیه زرشک می باشد. طبیعت قره قات سرد و خشک است.

ترکیبات:

قره قات، ۱ قاشق غذاخوری

نحوه تهیه:

به ۵ گرم از خرد شده ميوه يک ليوان آب سرد مي افزاييم. پس از گذشت ۱۰ دقيقه، مخلوط را روی شعله قرار می دهیم تا به حد جوش برسد. این بار نیز به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقيقه بایست درنگ کرد. جوشانده را پیش از خنک شدن صاف کرده و مصرف می نماییم.
توصیه های مصرف:

دمنوش قره قات طعم خوبی دارد. با این وجود می توانید اندکی نبات یا عسل به آن بیفزایید.
در برخی از نسخه ها افزودن ختمی به دمنوش توصیه شده که اثرات آن را دوچندان می سازد.
خواص:

قره قات یکی از بهترین داروها برای تصفیه خون و کاهش فشار آن می باشد. بدین ترتیب نوشیدن مرتب دمنوش این میوه می تواند موثرین راهی باشد که یک متخصص طب سنتی به شما پیشنهاد می دهد. خاصیت ضد تجمع پلاکت ها پس از مصرف قره قات با داروی آسپیرین و گیاه سیر قابل مقایسه است.
قره قات در درمان اسهال موثر است. با این وجود مصرف بیش از اندازه و مداومت بر آن می تواند مشکلات گوارشی دیگری را شامل گردد.
قره قات قند خون را به شکلی مطلوب کاهش می دهد. به علاوه این میوه یکی از بهترین درمان های گیاهی برای مقابله با عوارض چشمی ناشی از دیابت می باشد. به شکل ویژه آسیب های شبکیه ای چشم با عصاره و دمنوش قره قات درمان می شوند.
دمنوش قره قات می تواند خستگی چشم از کار روزانه را رفع نماید. همچنین برای درمان اثرات کم سویی چشم ناشی از کم خوابی، این ترکیب موثر است. قره قات از بروز آب مروارید جلوگیری می کند.
قره قات در میکروب زدایی بسیار موثر است. مصرف دمنوش این میوه می تواند ترشی ادرار را افزایش داده و از این طریق عفونت های ادراری زنان را درمان نماید.
مصرف قره قات باعث استحکام لثه ها، نابودی میکروب های آنها و جلوگیری از خونریزی دهانی می شود. همچنین به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان، قره قات یک مانع طبیعی در برابر سرطان پستان به شمار می آید.
قره قات به شکل معمول به تقویت و تثبیت حافظه در سالمندان کمک می کند. وضع تعادل در افراد مسنی که قره قات مصرف می کنند به مراتب بهتر از سایرین است.
موارد پرهیز و منع مصرف:
مصرف قره قات برای زنان باردار توصیه نمی شود.
مصرف مقدار زياد قره قات ممکن است مشکلات روده ای/ معده ای مانند اسهال ايجاد کند.

برگرفته از سایت http://www.tebeiran.ir

راه ارتباطی سریعتر با کاربران عضویت در کانال

بیشتر بخوانید

    لینک کوتاه:
    0