طوبی طب
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

درمان تخمدان پلی‌کیستیک با داروهای گیاهی


شیرین بیان

شیرین بیان گیاهی نام آشنا برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌هاست که در هر عطاری می‌توان آن را یافت.

تحقیقات نشان می‌دهد این گیاه در پیشگیری و درمان سندروم تخمدان پلی‌کیستیک و همچنین بهبود نظم قاعدگی و باروری موثر است. به این منظور با مشورت متخصص طب سنتی، از دمنوش گیاه استفاده کنید. شیرین بیان همچنین از کبد و بافت‌های غشایی در معده و مسیرهای تنفسی حفاظت می‌کند.

پنج انگشت

پنج انگشت یک داروی گیاهی مفید برای مشکلات قاعدگی از جمله بی‌نظمی‌ها و سندروم قبل از قاعدگی است. اگر این گیاه، به مدت چند ماه مصرف شود، می‌تواند در کنترل بیماری سندرم تخمدان پر کیست بسیار موثر باشد و علائم آن را از بین ببرد. تنتور یا عصاره ی پنج انگشت را باید صبح‌ها، هنگام بیدار شدن از خواب که غده‌ی هیپوفیز فعال‌تر است مصرف کرد. اثر آن زمانی بهتر خواهد بود که همراه سایر داروهایی که توسط پزشک تجویز می‌شوند مصرف شود.

گل صدتومانی

گل صدتومانی از جمله گیاهانی است که می‌تواند علائم سندروم تخمدان پلی‌کیستیک را از بین ببرد و به باروری زنان کمک کند. چای این گیاه خواص آنتی‌اکسیدان قوی داشته و توانایی بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد افزایش می‌دهد.

اگر این گیاه همراه شیرین بیان استفاده شود، در پاکسازی تخمدان از فیبروم‌ها موثر است.

دم شیر

دم شیر برای داشتن یک دوره‌ی قاعدگی طبیعی و بدون درد و از بین بردن دردهای پیش از قاعدگی استفاده می‌شود. این گیاه شروع قاعدگی را تحریک می‌کند و معمولا در مواردی که بی‌نظمی قاعدگی در اثر بی‌اشتهایی یا کمبود وزن اتفاق می‌افتاد، مفید است.

نخل اره‌ای

تحقیقات نشان می‌دهد عصاره‌ی نخل اره‌ای، فعالیت ضد آندروژنی دارد و می‌تواند در درمان سندروم پلی‌کیستیک که دلیل آن بالا رفتن سطح هورمون آندروژن در زنان است، موثر باشد.

درمان‌های شفابخش

* با مشورت متخصص طب سنتی بادکش زیر شکم و کمر انجام دهید. این کار باید توسط افراد باتجربه و مهارت انجام شود.

* عرق رازیانه را با یک قاشق مرباخوری عسل ترتیب کنید و هر روز یک لیوان (غیر از ایام قاعدگی) از آن بنوشید.

* مقداری عسل و سیاه‌دانه‌ی نیم‎کوب را با هم مخلوط کرده و روزانه دو قاشق مرباخوری از آن (صبح و شام) میل کنید.

* حجامت عام (مهره‎های پشت یا میان دو شانه)، حجامت ساکرال (در ناحیه‌ی پایین‎تر از مهره‎های کمری) و حجامت زیر شکم را، هر دو هفته یک‎بار زیر نظر متخصص طب سنتی انجام دهید.

* مدت زمان درمان یک تا سه ماه طول می‎کشد و لازم است برای بهبود کامل در طول درمان مواد توصیه شده را به طور کامل مصرف کنید.

برگرفته از سایت مجله نیک و نو 

راه ارتباطی سریعتر با کاربران عضویت در کانال

بیشتر بخوانید

    لینک کوتاه:
    0