طوبی طب
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

خانه‌تکانی پوست با لایه‌بردارهای طبیعی


گلیسیرین، بهترین لایه‌بردار طبیعی

گلیسیرین از دیرباز برای حفظ شادابی پوست نواحی مختلف بدن مورد استفاده قرار می‌گرفته و خاصیت لایه‌برداری نیز دارد. به این منظور کمی شکر، چند قطره گلیسیرین و یک‌چهارم فنجان آبلیمو را مخلوط کنید و روی پوست صورت خود بمالید. شکر، پوست شما را به خوبی لایه‌برداری کرده و گلیسیرین آن را نرم خواهد کرد. استفاده‌ی طولانی مدت از این لایه‌بردار خانگی، تمام مشکلات پوستی شما را از بین می‌برد.

لایه‌برداری با لیمو

لیمو و گریپ فروت سرشار از اسید سیتریک و AHA (آلفاهیدروکسی اسید) هستند که لایه‌بردار طبیعی و آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شوند. ترکیب هر دوی این‌ها، پوستی صاف‌تر و روشن‌تر به شما می‌بخشد. این ماسک برای پوست‌های چرب بسیار مناسب است.

ابتدا سفیده‌ی یک تخم‌مرغ را داخل کاسه‌ای هم بزنید تا کاملا کف کند. خامه‌ی ترش بدون چربی، یک قاشق چای‌خوری آبلیمو و یک قاشق چای‌خوری آب گریپ فروت را در ظرف جداگانه‌ای مخلوط کرده و سپس به سفیده‌ی تخم‌مرغ اضافه کنید و روی پوست تمیز بمالید. اجازه دهید این ماسک ۱۵ دقیقه روی صورت بماند، سپس پوست‌تان را بشویید و خشک کنید.

پوستی شاداب با توت ‌فرنگی

لایه‌بردارهای میوه‌ای نیز برای از بین بردن سلول‌ها و بافت‌های مرده‌ی پوست مفید هستند. توت فرنگی میوه‌ای بهاری و مناسب برای این کار است. چند عدد توت فرنگی را به کمک یک گوشتکوب چوبی بکوبید یا آن را در میکسر به خوبی مخلوط کرده و برای پنج تا ۱۰ دقیقه (متناسب با نوع پوست‌تان) از آن استفاده کنید. این لایه‌بردار، حاوی اسیدی است؛ بنابراین است باید مراقب باشید بعد از گذاشتن آن روی پوست، اگر احساس سوزش داشتید، آن را سریع بشویید تا به سلول‌های زنده‌ی پوست آسیبی نرسد.

گندم و عسل برای پاکسازی پوست

این لایه‌بردار طبیعی هم زمان با از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست، به آن طراوت می‌بخشد. عسل خواص بسیار مفیدی برای طراوت پوست دارد.

۳۰ گرم عسل را با مقداری روغن جوانه‌ی گندم مخلوط و سپس ۴۰ گرم بادام آسیاب شده را به آن اضافه کنید. یک عدد پرتقال درشت و پوست کلفت را به دو نیم کرده، محتویات آن را خارج کنید و با آب داغ به خوبی بشویید. بعد از این که خوب خشک شد، آن را رنده کرده و روی کاغذ روغنی در هوای آزاد به مدت یک روز خشک کنید. سپس آن را آسیاب و به مخلوط قبلی اضافه کنید. در مرحله‌ی بعد، مخلوط را روی پنبه‌ی مرطوب یا لیف ریخته، برای تمیز کردن پوست از قسمت پایین گردن شروع کرده و با حرکات ملایم و دورانی به طرف صورت و پیشانی بکشید. در نهایت پوست خود را با آب فراوان بشویید.

نشاسته مناسب پوست‌های حساس

اگر پوست شما خشک و حساس است باید در انتخاب و تهیه‌ی لایه‌بردار خود دقت بیشتری کنید. نشاسته برای پوست‌های حساس بسیار مناسب است. کافی است یک قاشق مرباخوری نشاسته را با یک تا دو قاشق غذاخوری ماست ترکیب کرده و از آن برای لایه‌برداری سلول‌های مرده‌ی پوست دست و صورت استفاده کنید. این لایه‌بردار در هر بار استفاده باید ۳۰ دقیقه روی پوست بماند تا علاوه بر آبرسانی به سلول‌ها و بافت‌های آسیب دیده، سلول‌های مرده را از بین ببرد. می‌توانید دو بار در هفته از این لایه‌بردار طبیعی استفاده کنید.

لایه‌بردار گلاب و روغن بادام

گلاب و روغن بادام هر دو برای پوست مفید هستند و باعث طراوت و شادابی آن می‌شوند. برای ساختن یک لایه‌بردار طبیعی، ۱۲۰ گرم عسل را در یك ظرف گرم كنید. وقتى آب شد، مقداری روغن بادام، یك فنجان گلاب و یك قاشق چای‌خورى نمک به آن اضافه و خوب با هم مخلوط كنید تا سرد شود و به شکل كرم درآید. این كرم را مى‌توانید در یخچال به مدت طولانى نگه دارید و هر زمان که خواستید برای لایه‌برداری پوست صورت، گردن و دست‌ها از آن استفاده کنید. بهتر است این مخلوط را به شکل دورانی روی پوست‌تان مالش دهید و پس از پایان کار، آن را با آب نیمه ولرم بشویید.

زیبایی پوست با گل بابونه

تاثیر مرطوب کنندگی و پاکسازی گیاه بابونه از سال‌های پیش به اثبات رسیده است. این گیاه موجب درمان و تمیزی پوست نیز می‌شود. استفاده از گل بابونه در پوست‌های بسیار حساس و پوست‌هایی که تحت فشار عصبی مستعد داشتن لکه‌های قرمز هستند، توصیه می‌شود. البته این لایه‌بردار برای هر نوع پوستی مناسب است و باعث طراوت می‌شود.

۲۰ گرم گل‌ بابونه را به مدت سه دقیقه در آب بجوشانید. در ظرف را گذاشته تا سرد شود. سپس آن را با فشار از صافی ظریف عبور دهید. ۳۰ میلی‌گرم گلاب و ۲۰ میلی‌گرم آبلیمو را به آن اضافه کرده و بعد از مخلوط کردن در شیشه‌ی قهوه‌ای رنگی بریزید و استفاده کنید.

قهوه برای پوست‌های تیره

اگر پوست تیره دارید و می‌خواهید یک لایه‌بردار مناسب و مفید برای آن تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم از قهوه استفاده کنید. قهوه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌های مفید می‌تواند تاثیر زیادی در پاکسازی و رفع التهاب‌های پوستی داشته باشد. برای تهیه‌ی این لایه‌بردار کافی است نصف فنجان قهوه را با نصف فنجان نمک با دانه‌های درشت مخلوط کنید و در نهایت یک تا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید.

لایه‌برداری عمیق با جوى دوسر

جوی دوسر برای لایه‌برداری‌های عمیق مناسب است، زیرا علاوه بر لایه‌برداری، خاصیت آبرسانی نیز دارد. برای تهیه‌ی این لایه‌بردار کافی است دو قاشق مرباخوری جوی میکس شده را در نصف لیوان ماست بریزید و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و روی پوست بگذارید. همچنین می‌توانید یک قاشق چای‌خورى سدیم بنزوات را با یك دوم فنجان دوغ مخلوط و۶۰ گرم آرد جوى دوسر به آن اضافه كنید تا خمیری نرم به وجود آید که قابلیت پاکسازی دارد.

نکته‌های خواندنی

بسیاری از ما نمی‌دانیم پوست‌مان واقعا هر چند وقت یک بار به لایه‌برداری نیاز دارد! متخصصان طب سنتی یک یا دو مرتبه لایه‌برداری با مواد طبیعی را در هفته مناسب می‌دانند، اما در عین حال پیشنهاد می‌کنند در اولین لایه‌برداری، واکنش پوست‌تان را مشاهده کنید و هنگام تغییرات دما هم توجه ویژه‌ای به پوست خود داشته باشید. زیاده‌روی در این زمینه می‌تواند به پوست آسیب برساند. زیاده‌روی در لایه‌برداری پوست، آن را قرمز و حساس می‌کند. تعداد دفعات کم لایه‌برداری هم، پوست را کدر و مات نشان می‌دهد و مواد موضعی نمی‌توانند به خوبی جذب پوست شوند.

اگر در لایه‌برداری پوست زیاده‌روی کرده‌اید، ابتدا چند روز به پوست استراحت دهید و فقط از پاک کننده‌ها و کرم‌های ساده و ملایم استفاده کنید. مصرف محصولاتی مانند داروهای موضعی آکنه یا کرم‌های ضد پیری که ممکن است حساسیت پوست را افزایش دهد را موقتا متوقف کنید و ضد آفتاب را نیز فراموش نکنید.

برگرفته از سایت مجله نیک ونو 

راه ارتباطی سریعتر با کاربران عضویت در کانال

بیشتر بخوانید

    لینک کوتاه:
    0