طوبی طب
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

رابطه‌‌ی زناشویی سالم با نوشیدنی‌های گیاهی

دسته بندی :زناشویی, سبک زندگی اسلامی 26 مرداد 1401 88



یکی از مشکلاتی که برخی از زوج‌های جوان گرفتار آن هستند، اختلال در روابط زناشویی است که متاسفانه به دلیل عرف و فرهنگ حاکم بر جامعه‌ی ما، معمولا پنهان می‌ماند و هیچ یک از طرفین به دنبال راه حلی برای آن نیستند. در واقع ریشه‌ی این مشکل در بسیاری از زوج‌های جوان به دلیل نداشتن آگاهی‌های لازم در زمینه‌ی آمادگی روحی و جسمی است. خوب است بدانید در طب سنتی نسخه‌های شفابخشی برای خداحافظی با اختلالاتی مانند سردمزاجی یا بی‌میلی جنسی وجود دارد. مواد غذایی و نوشیدنی‌های گیاهی وجود دارند که مي‌توانند به بهبود روابط زناشويي كمك كنند. علم ثابت کرده سلامت، تازگي و مغذي بودن مواد غذايي و نوشیدنی‌های طبیعی تاثير مستقيمی بر كيفيت و چگونگي رابطه ميان همسران دارد و حتي در مواردي به پيشگيري از بروز برخي اختلال‌ها كمك می‌كند. این نوشیدنی‌های گیاهی به افزايش سطح هورمون‌ها، بهبود جريان گردش خون در بدن، افزايش برانگيختگي و تقويت بنيه كمك می‌کنند.

تعادل هورمون‌ها با ترکیب میوه‌ها

تعادل هورمون پروژسترون در بدن مي‌تواند به بهبود روابط زناشويي زوج‌ها كمك كند. اين هورمون و ترشح ميزان مناسب آن در یک رابطه‌ی زناشویی سالم تاثیرگذار است، بنابراين مصرف مواد غذايي و گياهان دارويي كه به توليد و تنظيم اين هورمون در بدن كمك مي‌كنند بسيار اهميت دارد. دانه‌هاي كدو تنبل، قارچ و اسفناج از جمله سبزي‌هايي هستند كه به كنترل ميزان پروژسترون كمك مي‌كنند. نوشیدنی كه با كمك آن مي‌توانيد ميزان کافی پروژسترون را دريافت كنيد از انگور، تمشك، كيوي و نعناع تازه تهيه می‌شود.

يك عدد كيوي و يك فنجان تمشك را ميكس كنيد، آن را درون يك ليوان بريزيد و سپس متناسب با گنجايش ليوان، آب انگور به اين تركيب اضافه كنيد. در مرحله‌ی آخر، چند برگ نعناع را ريز كرده و به آن اضافه كنيد. این نوشيدنی مي‌تواند به تامين پروژسترون بدن كمك و كيفيت روابط زناشويي را بهتر و مفيدتر كند.

نوشيدني مقوي با طعم ليمو

يكي ديگر از نوشيدني‌هاي طبيعي و گياهي كه به بهبود جريان گردش خون و آزادسازي اندورفين در بدن كمك و انرژي و نشاط زوج‌ها را تقويت می‌كند، ليمو فلفلي با چاشني عسل است. اين نوشيدني انرژي زيادي در بدن توليد و به رفع بي‌ميلي و بي‌حوصلگي نیز کمک می‌کند.

نصف ليوان آب را با نصف ليوان آبليموي تازه و ترش تركيب كنيد. يك تا دو قاشق عسل طبيعي و تازه به آن اضافه كنيد و در نهايت يك عدد فلفل قرمز كه روي آن را با نوك چاقو خراش داده‌ايد به اين شربت اضافه كنيد. مراقب باشيد از زمان تهيه‌ی اين نوشيدني تا مصرف آن زمان زيادي نگذرد. چرا كه به مرور زمان ميزان تندي شربت بيشتر مي‌شود و مصرف تندي بيش از اندازه براي حفظ سلامت دستگاه گوارش خوب نیست.

معجزه‌ی هل و گل سرخ

ترکیب هل و گل سرخ و تهیه‌ی یک نوشیدنی خوشمزه و مقوی از آن علاوه بر این که عطش را از بین می‌برد، در درمان سرد مزاجی و بهبود روابط زناشویی نیز بسیار موثر است. عصاره‌ی گل سرخ و هل در گروه گياهان دارويي با طبع گرم قرار دارند. در طول هفته ۳ تا ۴ بار این نوشیدنی را مصرف کنید و معجزه‌ی آن را ببینید. در يك ليوان دو قاشق سكنجبين بريزيد و به ميزان سه تا چهار قطره عصاره‌ی گل سرخ به آن اضافه كنيد. نصف خيار رنده شده را به سكنجبين اضافه كنيد و متناسب با ذائقه‌اي كه داريد يك تا دو عدد هل را درون آن بيندازيد. در نهايت يك ليوان آب خنك به شربت اضافه كنيد.

آرامش با شربت عسل وانیلی

شربت عسل و وانيل به دليل عطر و خاصيت مقوي كه دارد، به بهبود روابط زناشويي كمك می‌كند. این شربت در بسياري از كشورهاي آسياي شرقي به «نوشيدني ماه عسل» مشهور است. مصرف آن علاوه بر تقويت قواي جسمي به آرامش زوج‌ها نيز كمك مي‌كند و مي‌تواند بر ترشح مناسب هورمون تستسترون اثر بگذارد.

براي تهيه‌ی اين شربت، آب ولرم را با دو تا سه قاشق عسل طبيعي مخلوط كنيد و به آن کمی پودر، چوب يا عصاره‌ی وانيل خوراكي اضافه كنيد. بعد از تهيه‌ی اين شربت، آن را درون يخچال بگذاريد تا خوب خنك شود. اگر مايل باشيد مي‌توانيد آن را ولرم ميل كنيد.

نوشيدني با طعم انبه

يكي از نوشيدني‌هاي مفيد و موثر در کیفیت رابطه‌ی زناشویی، ترکیب انبه با چاشني زنجبيل است كه مي‌تواند به درمان سرد مزاجي كمك كند. اين نوشيدني با توجه به طبع گرم و مزه‌ی تندي كه دارد، به بهبود جريان گردش خون در بدن‌ كمك می‌كند و بي‌ميلي جنسي را از بین می‌برد.

پوست انبه را بكنيد سپس میوه‌ی انبه را درون دستگاه ميكس بریزید تا مايع رقيقي به دست آید. مي‌توانيد هنگام ميكس كردن، يك فنجان آب خنك نيز به انبه اضافه كنيد. بعد انبه را درون ليوان بريزيد و اگر لازم بود كمي ديگر آب يخ به آن اضافه كنيد. در نهايت يك برش كوچك از انبه را رنده كرده و به ميكس انبه اضافه كنيد. مي‌توانيد زنجبيل را به تکه‌هاي خيلي كوچك ببريد و آن را درون مخلوط انبه بيندازيد تا يك نوشيدني مفيد آماده شود.

مخلوط ياس و آناناس

در طب سنتی از گل ياس برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. يكي از كاربردي‌ترين موارد مصرف عصاره‌ی ياس در درمان بي‌ميلي نسبت به رابطه‌ی زناشویی است. تهيه‌ی مخلوطي از عصاره‌ی خوراكي اين گياه و ميوه‌اي مانند آناناس با توجه به طبع گرمي كه دارد، گزينه‌ای خوب براي تقويت و بهبود روابطه‌ی زناشويي زوج‌هاست.

براي تهيه‌ی اين مخلوط خوشمزه و در عين حال خوش ‌عطر، كافي است آب آناناس را با چند قطره عصاره‌ی ياس مخلوط كنيد، آن را درون ليواني بريزيد و به آن تركيبي از نعناع و خيار اضافه كنيد. مي‌توانيد چند برگ نعناع را ساطوري كنيد، با نصف خيار رنده شده مخلوط و به اين تركيب مقوي اضافه كنيد.

خوردنی‌های مفید

تشخیص علت به وجود آمدن بی‌میلی با پزشک طب سنتی است، چنانچه بی‌میلی ناشی از سرد مزاجی باشد، استفاده از غذاهایی که طبع گرم دارند مفید خواهد بود. برای مثال استفاده از مغز فندق، پسته، گردو، بادام، چلغوزه (تخم صنوبر) و میوه‌هایی مثل موز، آناناس، انگور و انجیر می‌تواند در رفع این مشکل مفید باشد. مصرف سبزی‌هایی چون تره، پیاز و شاهی به این دسته از افراد توصیه می‌شود. استفاده از گوشت گوسفند، میگو، زنجبیل، مربای شقاقل، شلغم، هویج زرد ایرانی (زردک)، نخود و لوبیا (به ویژه نخود) برای رفع بی‌میلی ناشی از سردی مزاج توصیه می‌شود. خوردن تخم‌مرغ عسلی به شکلی که سفیده‌ی آن کاملا پخته و زرده به حالت نیم بند باشد، مفید است.

رابطه‌ی زناشویی؛ حافظ سلامت جسم

رابطه‌ی زناشویی به سلامت جسمانی، طول عمر و کیفیت زندگی کمک می‌کند. چنانچه رابطه‌ی جنسی پس از ازدواج به اندازه‌ی کافی وجود نداشته باشد، باعث تجمع مواد (رطوبت‌هایی که به طور طبیعی از بدن زن و مرد خارج می‌شود) در داخل بدن شده و به بروز بیماری‌هایی منجر می‌شود که می‌توان به بیماری‌های سیستم ادراری، گوارشی و سیستم مغز و اعصاب اشاره کرد. همچنین سیاه رفتن چشم‌ها، سرگیجه، بی‌خوابی، بی‌اشتهایی، سردی بدن و خفقان رحمی از دیگر مشکلاتی است که در اثر نداشتن رابطه‌ی زناشویی ایجاد می‌شود.

از طرفی، اگر همسران در انجام رابطه‌ی زناشویی افراط کنند، دچار مشکلاتی چون سردی و سستی بدن، بیماری‌های عصبی، ضعف بینایی، مشکلات قلبی و گوارشی، ضعف و خشکی در کل بدن، بیماری‌های کلیوی و… خواهند شد.

به طور کلی، افرادی که مزاج گرم به ویژه مزاج گرم و تر دارند، تمایل بیشتری برای انجام رابطه‌ی جنسی دارند، در حالی که افرادی که مزاج آن‌ها سرد به‌ویژه سرد و خشک است نیاز کمتری به رابطه‌ی جنسی دارند. اگر دو نفر که با یکدیگر ازدواج می‌کنند از نظر مزاج اختلاف زیادی داشته باشند، به مشکل برمی‌خورند و باید با یکسری تدابیر، بین آن‌ها تعادل برقرار کرد. اگر بی‌میلی یا کم بودن تمایل برای رابطه‌ی زناشویی، غیرطبیعی و به دلیل سوء مزاج باشد، باید درمان انجام شود.

برگرفته از سایت مجله نیک و نو 

راه ارتباطی سریعتر با کاربران عضویت در کانال

بیشتر بخوانید

    لینک کوتاه:
    0