طوبی طب
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

گردو و خواص معجزه آسایش

خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد.
با توجه به نتایج حاصل از مطاله‌ای که به تازگی در دانشکده‌ی پزشکی مارشال آمریکا انجام شده، خوردن روزانه ۱۶ عدد نصف گردو (۸ عدد گردوی کامل) خطر ابتلا به سرطان سینه را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. افرادی که گردو می‌خورند نسبت به  افرادی که از خوردن این ماده غذایی غنی اجتناب می‌کنند، ۵۰٪ کمتر دچار تومور و سرطان می‌شوند. بنابر جدیدترین یافته‌های علمی و پزشکی، مصرف روزانه ۶۰ گرم گردو به همه‌ی افراد توصیه می‌شود.

خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد
به گفته‌ی محققان دانشکده‌ی بهداشت عمومی هاروارد، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در خانم‌هایی که ۵ بار در هفته یا بیشتر، حداقل ۳۰ گرم میوه‌ی خام می‌خورند، در مقایسه با کسانی که میوه نمی‌خورند، ۳۰٪ کمتر است. بر اساس مطالعه‌ای که به تازگی روی دویست هزار زن ۳۴ تا ۵۹ ساله مبتلا به دیابت انجام شده، خطر ابتلا به دیابت در افرادی که در وعده‌های غذایی‌شان از گردو استفاده می‌کنند، کمتر است. چون گردو سرشار از آمینو اسید و چربی‌های اشباع نشده‌ای است که این چربی‌ها نقش بسیار مثبتی در مقابله یا دیابت دارند و انسولین خون را کنترل می‌کنند. بنابراین افرادی که گردو می‌خورند، کمتر به دیابت مبتلا می‌شوند.

خطر ابتلا به سرطان مثانه را کاهش می‌دهد
در مطالعه‌ای که به تازگی در دانشکده‌ی پزشکی دارتموت آمریکا انجام شده، محققان سطح سلنیوم را در ۷۶۷ نفر از ابتلا به سرطان مثانه رنج می‌بردند با افراد سالم مقایسه کردند و دریافتند که بیشتر افراد سیگاری و ۳۴٪ زنان به این سرطان مبتلا می‌شوند. برای مقابله با این سرطان، باید سلنیوم را در برنامه غذایی‌تان قرار بدهید. یکی از بهترین منابع غنی از سلنیوم گردو است که نباید از مصرف روزانه آن غافل شوید. گردو، سلنیوم مورد نیاز بدن شما را تامین و از بروز سرطان مثانه پیشگیری می‌کند.

برای سلامت قلب مفید است
پس از تحقیقات انجام شده توسط محققان، ثابت شده که گردوی خام، پسته و دانه‌های آفتابگردان، منابع سرشاری از فیتوسترول و فیتوکمیکال‌های ضروری هستند که به سلامت قلب کمک شایانی می‌کنند و مصرف روزانه آن‌ها به همه، به خصوص افرادی که ناراحتی قلبی دارند، توصیه می‌شود.

به کاهش وزن کمک می‌کند
گردو یکی از بهترین منابع پروتئین است که شما با خوردن آن، علاوه بر اینکه انرژی مورد نیازتان را دریافت می‌کنید، تا چندین ساعت احساس سیری می‌کنید و میل به خوردن غذا ندارید. جالب است بدانید که این خوراکی خوشمزه تنها ۸۴ کالری دارد و حاوی مقدار زیادی پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب ضروری مورد نیاز بدن و برای سلامت پوست و مو نیز بسیار مفید است. شما می‌توانید آن را با ۱۵ عدد پسته خام یا ۱۰ عدد بادام زمینی به جای یکی از وعده‌های غذایی‌تان میل کنید.

به بهبود باروری کمک می‌کند
برای افزایش باروری، مواد غذای غنی از امگا ۳ مانند گردو مصرف کنید. بدن از اسیدهای چرب برای تولید هورمون ایکوزانوئید استفاده می‌کند که این هورمون، جریان خون به سمت رحم را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، در شانس بارداری افراد نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند و بسیار موثر است. به خانم‌های باردار توصیه می‌شود که در دوران بارداری حتما گردو بخورند؛ چون برای رشد جنین بسیار مفید و موثر است.

به کاهش کلسترول کمک می‌کند
بنابر تحقیقات انجام شده توسط پزشکان و محققان، مصرف روزانه‌ی گردو می‌تواند تا حد زیادی به کاهش کلسترول کمک کند. پس حتما آن را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید.

برگرفته از سایت مجله نیک و نو

راه ارتباطی سریعتر با کاربران عضویت در کانال

بیشتر بخوانید

    لینک کوتاه:
    0