طوبی طب
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

طعم و عطر فوق العاده دمنوش گل محمدی

گل محمدی مشهورترین گونه رز است که در ایران کشت می شود. این گل که در مناطق خشک و کوهستانی بهترین محصول را تولید می کند، برای تهیه گلاب، عطر، مربا و غنچه های محمدی پرورش می یابد. گل محمدی طبیعتی گرم داشته و برای تسکیل اعصاب فوق العاده است. با این وجود دمنوش گل محمدی طبیعتی معتدل و متمایل به سرما و خشکی دارد.

ترکیبات:

گل محمدی (تازه یا خشک شده)، ۲ قاشق غذاخوری.

نحوه تهیه:

برای تهیه دمنوش گل محمدی به ازای هر فنجان نیاز به ۶ تا ۷ گلبرگ گل می باشد. به گلبرگ ها آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید که به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشند.

توصیه های مصرف:

مصرف شیرین نکرده دمنوش گل محمدی کاری دشوار نیست. با این وجود توصیه می شود که به جای شکر آن را با نبات یا عسل شیرین نمایید.
تلاش کنید که تا حد امکان دمنوش را از گلبرگ های تازه تهیه نمایید. استفاده از غنچه های این گل بهبودی باورنکردنی را در طعم و عطر دمنوش به همراه دارند.
افزودن مقداری هل و وانیل در برخی از نسخه ها پیشنهاد شده که به خواص و طعم و عطر چای کمک می کند. همچنین لیموترش نیز طعمی مناسب به دمنوش می دهد.
برای برخورداری از دست کم بخشی از خواص دمنوش گل محمدی می توان مقداری گلبرگ این گل را در قوری چای ریخت.

خواص:

دمنوش گل محمدی برای سم زدایی از بدن کاربرد دارد. مواد موثره در این دمنوش روی کبد و صفرا تاثیر گذاشته و باعث تمیزی آنها می شوند.
دمنوش گل محمدی ادرارآور بوده و به کنترل احتباس آب در بدن کمک می کند. برای اثربخشی نیاز به مصرف مداوم این نوشیدنی است.
دمنوش گل محمدی شادی بخش بوده و برای تسکین اعصاب بسیار کارآمد است. با مصرف منظم این دمنوش از مشکلاتی چون بی خوابی و خستگی خلاص خواهید گردید.
به دلیل وجود ویتامین ث بالا، مصرف این دمنوش برای جلوگیری از سرماخوردگی موثر است. همین طور میزان جذب آهن با استفاده از آن بهبود می یابد.
دمنوش گل محمدی سرشار از آنتی اکسیدان بوده و از بدن در برابر ابتلا به سرطان جلوگیری می نماید. این دمنوش عاملی برایی جوانی پوست است.
چای گل محمدی یکی از بهترین گزینه های برای مقابله با نشانگان پیش قاعدگی است. این چای به کاهش درد قاعدگی و افزایش میل جنسی می انجامد.
چای گل محمدی خواص ضدعفونی کننده داشته و با کاهش دمای بدن یک تب بر موثر است.
از مخلوط چای سیاه و گل محمدی می توان دمنوشی تهیه کرد که عفونت های دهان را برطرف ساخته و آن را خوشبو می سازد.

برگرفته از سایت http://www.tebeiran.ir

راه ارتباطی سریعتر با کاربران عضویت در کانال

بیشتر بخوانید

    لینک کوتاه:
    0