طوبی طب
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

سورنجان درمان کننده دردهای مفصلی


سورنجان درمان کننده دردهای مفصلی است سورنجان درمان کننده رماتیسم و نقرس است همچنین سورنجان درمان درد مفاصل است که از بلغم و رطوبت باشد.
بهترین نوع سورنجان آن است که رنگ ظاهر و مقطع آن هر دو سفید و طعم آن شیرین و تازه و کرم نخورده بوده و قدرى سخت باشد و بدبو هم نباشد. طبیعت سورنجان گرم است.
سورنجان مسهل بلغم و مواد زائد و دفعى بوده و رطوبات زیادى بدن را از اعضاء دور و نزدیک بدن و بخصوص از مفصل‏ها و اطراف استخوانهاى بدن جذب و دفع مى‏ نماید.
از این جهت است که مصرف سورنجان با صبر زرد معالج عرق النساء (سیاتیک ) و نقرس و مصرف سورنجان با زنجبیل براى دیگر دردهاى مفاصل بسیار نافع است.
درمان نقرس و آرتروز با سورنجان یا همان گل حسرت افرادى که دردهاى استخوانى و مفصلى دارند و علت درد روماتیسم یا نزلات سرد مزاج و یا کمبود کلسیم در بافت استخوان مى ‏باشد مى‏ توانند استخوان قلم گوسفند را روى آتش گذاشته تا زغال شود سپس زغال مذکور را پودر کرده و مقدارى از آن را با نیم برابر پودر سرنجان مخلوط و در کپسول نموده و روزانه صبح و عصر هر نوبت دو سه کپسول میل نمایند.
درمان ضعف قوای تناسلی با سورنجان:
افرادى که به ضعف قواى تناسلى مبتلا هستند مى ‏توانند مقدار دو گرم از پودر سورنجان را با مقدارى شیر تازه دوشیده بمدت سه روز- روزى یکبار میل نمایند بشدت محرک قواى جنسى بوده و در ضمن ناراحتى‏ هاى روماتیسمى و رطوبى را نیز برطرف مى‏ سازد.
درمان دردهای استخوانی با سورنجان:
در معالجه دردهاى استخوانى مى ‏توان پودر آن را با مقدارى زعفران و زرده تخم‏ مرغ مخلوط و بر استخوانهاى دردناک ضماد نموده و مقدارى نیز خورده شود مقدار خوراک آن اگر بتنهائى یا با مقدارى زعفران باشد تا چهار گرم و اگر همراه با داروئى دیگر مصرف گردد دو گرم مى‏ باشد. و مقدار زعفران همراه با سورنجان باید تا یک پنجم سورنجان باشد.

تهیه و تنظیم از گروه بوعلی باب سلامتی
منبع:
گیاهان دارویى و نحوه کاربرد آنها براى بیماریهاى مختلف در طب سنتى
اشتراک

راه ارتباطی سریعتر با کاربران عضویت در کانال

بیشتر بخوانید

    لینک کوتاه:
    0