طوبی طب
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

درمان با نیش زنبور

استفاده از زهر زنبور نسبت به زمان گذشته تغییرات اساسی پیدا نموده است. در گروه درمان های سنتی نیش درمانی دارای جایگاه ویژه بوده است. برای این منظور زنبور را از کندو گرفته و در سطح دردناک بدن قرار داده و به آهستگی به آن فشار می دادند تا آن را مجبور به نیش زدن نمایند. زنبور دور انداخته میشد و نیش که به داخل پوست فرو می رفت به مدت ۵ تا ۲۰ دقیقه باقی می ماند تا محتویات کیسه زهر با کمک حرکات عضلات غلاف نیش تخلیه شود. درمان همراه با افزایش تعداد نیش ها برای چندین روز تکرار میشود. بر اساس ماهیت بیماری و شرایط بیماری در شروع از یک تا شش نیش بکار برده میشود. یوریش پزشک روسی با بیست سال تجربه به پزشکی با زهر زنبور در سال ۱۹۷۷ روش زیر را برای زنبور درمانی توصیه کرد. بیمار روز اول یک نیش دریافت می کند و در روز دوم ۲ نیش و در روز سوم ۳ نیش، این کار برای ۱۰ روز تکرار می شود بطوری که روز دهم بیمار ۱۰ نیش دریافت می کند. این اولین مرحله درمان بوده و در طول این مدت بیمار ۵۵ نیش دریافت می کند. پس از آن ۴ نیش در روز چهارم و تا پایان هفته ششم به همین ترتیب ادامه می یابددر طول دو دوره درمان بیمار مجموعا ۲۰۲ نیش دریافت میکند.

طب سوزنی بانیش زنبور

درمان با شیوه طب سوزنی چینی های باستان بر اساس قرن ها تجربیات و مشاهدات گردآوری شده آنهاست. این نوع درمان می تواند پایه و اساس خوبی بریا دیگر شیوه های درمانی باشد. ساختمان ویژه نیش زنبور و قطر نوک آن (۱/۰میلی متر) این امکان را فراهم می سازد تا زهر زنبور بین مریدین های طب چینی و بداخل نقاط مورد استفاده از طب سوزنی وارد شود.

زهر زنبور می تواند از راه های مختلفی وارد بدن انسان شود. یک روش آن تزریق مستقیم زهر در نقاط طب سوزنی توسط نیش زنبور است. روش دیگر قرار دادن یک قطره زهر زنبور زنده بر روی سوزن این طب و فروکردن آن بداخل پوست است. روش سوم وارد کردن سوزن طب سنتی بداخل پوست در جایی که قبلا یک قطره زهر زنبور قرار داده شده است.

گیزا در سال (۱۹۸۵) ۴۸ بیمار را که از رماتیسم و التهاب مفاصل رنج می برند با استفاده از طب سوزنی به کمک زهر زنبور درمان نمود. او ابتدا زهر را از یک زنبور زنده گرفته و بداخل یک سرنگ سوزن مسی منتقل می کرده و سپس در نقاط طب سوزنی واقع درمریدین های روی بدن تزریق می نمود. بعد از درمان ۷۰ درصد بیمارات از درد رهایی می یافتند و در ۲۸ درصد هیچگونه بهبودی در شرایط آنها مشاهده نشد. این شیوه درمان تحت نظارت کامل پزشک و بدون احتمال بروز خطر انجام میشد. بطور متوسط هر بیمار در طول درمان زهر ۶۵۰ زنبور را دریافت می کرد. یک پزشک چینی مشاهده نمود که یکی از بیمارانش که از ناتوانی جنسی رنج میبرد توسط یک نیش زنبور در کنار غوزک پایش درمان شد

برگفته از کتاب اعجاز زهر زنبور عسل در درمان بیماریها /اثر: میهالی سیمیچ/ ترجمه: مهندس سیدمظاهر سیدی ، دکتر احمد چیت ساز

در ادامه مقاله دیگری نیز در این زمینه بررسی می شود :

زهر زنبور عسل مایعی است تلخ مزه به رنگ روشن دارای وزن مخصوص(۱٫۱۳۱۳ )بوی خاص و واکنش اسیدی ، در مجاورت هوا به سرعت خشک میشود.

درمان بیماری ها با نیش زنبور عسل
زهر زنبور ترکیب بسیار پیچیده ای دارد و دست کم هشت نوع پروتئین در آن شناسایی شده است مشخص شده است ترکیبات زهر رنبور عسل مناطق مختلف و نسبت به فصل های مختلف با هم فرق میکند .

امروزه زنبوردرمانی یکی از شیوه‌های طبیعی درمان در جهان است که از سال‌های بسیار دور در میان مردم یونان و چین متداول بوده و امروزه نیز به دلیل گسترش عوارض جانبی و آثار سوء داروهای شیمیایی به عنوان یکی از شیوه‌های درمانی کم‌خطر و غیرتهاجمی در اروپا و کشورهای آمریکایی شناخته می‌شود.

متخصصان زنبوردرمانی موفقیت این شیوه را در درمان بسیاری از بیماری‌ها از قبیل بیماری‌های سیستم عصبی، ام.اس، زونا، روماتیسم، آرتریت و افسردگی به اثبات رسانده‌اند.

درمان بیماری ها با نیش زنبور:
نیش زنبور به بهبود و درمان این مشکلات و بیماری ها کمک می کند:

۱- بیماری های خود ایمنی

۲- بیماری های عصبی

۳- ام اس (MS) ,

۴- پینه و سختی پوست

۵- گرفتگی عضلات

۶- زونا

۷- نقرس

۸- آسیب به آرنج

۹- آسیب به زردپی

۱۰- کمردرد

۱۱- دردهای مزمن

۱۲- اختلال اعصاب

۱۳- کاهش کلسترول خون

۱۴- روماتیسم و درد مفاصل

۱۵- آرتریت یا ورم و التهاب مفاصل

۱۶- افسردگی

۱۷- بیماری های پوستی

۱۸- واریس یا بزرگ شدن رگ در پاها

خصوصیات نیش زنبور
نیش زنبور دارای ترکیبات مختلفی از قبیل: آنزیم ها، پروتئین ها و اسیدهای آمینه می باشد.این ماده بدون رنگ و دارای مزه شیرین و کمی تلخ می باشد. قابل حل در آب می باشد. اگر با هوا برخورد کند، تبدیل به کریستال سفید متمایل به خاکستری می شود.نیش زنبور دارای موادی می باشد که به سیستم اعصاب، قلب و غده فوق کلیه کمک می کند.

نیش زنبور عسل
خواص فیزیکی :
مایعی شفاف , دارای بویی تیز همانند عسل و طعم بسیار تند و قابلیت انحلال بالا درآب و اسید و عدم انحلال در الکل , و چگالی برابر با ۱۳۱۳/۱ و PH آن تقریبا برابر با ۲/۵ بوده و در درجه حرارت معمولی ۷۰% از وزن خود را از دست می دهد. و میزان خاکستر آن۲۷ /۳% می باشد.

خواص زهر زنبور عسل در اثر گرم کردن آن در HCl یا NaOH از بین می رود. حلالیت زهر در KMnO4 و سایر اکسید کننده ها ضعیف می شود.

زهر زنبور عسل در برابر حرارت بسیار مقاوم است مثلا” با نگهداری آن در دمای Cº۱۰۰ به مدت ده روز تغییری در خواص آن پدید نمی آید. همچنین این ماده در مقابل سرما هم مقاوم است زیرا در صورت منجمد شدن خواص خود را به مدت چندین سال حفظ می کند.

 ترکیبات معدنی زهر زنبور عسل :

کربن
نیتروژن
ئیدروژن
گوگرد
کلسیم
منیزیم
فسفر
منگنز

چگونگی روش زنبور درمانی
ابتدا قبل از شروع درمان ، باید میزان حساسیت بیمار را نسبت به نیش زنبور مورد بررسی قرار داد. این کار با استفاده از تزریق مقدار کمی نیش زنبور و توسط ۱ تا ۲ عدد زنبور انجام می شود.

زنبور درمانی به این صورت است که زنبور را با استفاده از موچین یا انبرک در سطح مورد نظر از بدن قرار می دهند تا آنجا را نیش بزند. برخی افراد به جای استفاده از خود زنبور زنده، تزریق نیش زنبور را در زیر پوست ترجیح می دهند.

نیش زنبور بعد از ۱۵ دقیقه رها می شود و بعد آن را با استفاده از موچین برمی دارند. بین ۲۰ تا ۴۰ نیش باید در هر جلسه زده شود و بیمار باید ۳ بار در هفته به مرکز زنبور درمانی مراجعه کند.

درمان با نیش زنبور برای بیماران MS اثرات فوق العاده ای داشته است، از آن جمله افزایش استقامت، کاهش خستگی و همینطور کاهش تشنج و انقباض عضلات.

احتیاط کنید:
اگر شما دیابت، سیفلیس، سل یا آلرژی شدید دارید، از این نوع درمان استفاده نکنید.

http://salamati.ir

راه ارتباطی سریعتر با کاربران عضویت در کانال

بیشتر بخوانید

    لینک کوتاه:
    0