طوبی طب
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

خواص معجزه‌آسای روغن درخت چای

خواص معجزه‌آسای روغن درخت چای

تاریخچه

روغن درخت چای از یک درخت بومی استرالیایی با همین نام به دست می‌آید. درختي هميشه سبز به ارتفاع ۶ متر با برگ‌هايي نوک تيز و معطر است. این روغن از برگ‌ها و شاخه‌های نورس درخت چای استخراج می‌شود. روغن درخت چای نخستین بار، هزاران سال پیش توسط بومیان قاره‌ی استرالیا مورد استفاده قرار می‌گرفته و آن را برای مقاصد پزشکی استفاده می‌کردند. بعدها از روغن درخت چای در جراحی و دندانپزشکی هم استفاده می‌شد. اثرات درمانی این گیاه در زخم‌ها، باعث شد در جنگ جهانی دوم از این گیاه برای جراحات پوست استفاده شود.

ضد مشکلات پوستی

روغن درخت چای تاریخچه‌ی طولانی در درمان جوش و آکنه، خشکی پوست، ترک‌ها و التهابات پوستی و قارچ‌هایی که در سطح ناخن ایجاد می‌شود، دارد. این روغن برای کسانی که پوست چرب یا بیش از حد فعال دارند به عنوان یک پاک کننده‌ی مناسب است. البته اگر شما پوست حساس یا خشکی دارید، بهتر است از آن استفاده نکنید. روغن درخت چاي به پوست، نرمي و لطافت مي‌بخشد و در ساخت کرم‌هاي مخصوص جوش نيز از آن استفاده مي‌شود.

روش استفاده: اگر به این روغن حساسیت ندارید، روزانه چند قطره از آن را روی آکنه‌های‌تان بمالید.

ضد عفونت‌های ادراری

عفونت ادراری به دلیل وجود میکروب‌های بیماری‌زا در مجاری ادراری ایجاد می‌شود. روغن درخت چای خواص آنتی باکتریایی دارد و می‌تواند به عنوان درمان کمکی داروها استفاده شود.

روش استفاده: دو قطره روغن درخت چای را با نصف قاشق روغن زیتون یا هر روغن گیاهی دیگر مخلوط کنید. روغن را کف دست‌تان بریزید و زیر شکم‌تان را به آرامی ماساژ دهید تا جذب شود. به مدت پنج روز این کار را تکرار کنید (هر روز سه مرتبه). اگر با وجود مصرف دارو و ماساژ با روغن درخت چای مشکل‌تان رفع نشد، حتما با پزشک‌ مشورت کنید.

خداحافظ زگیل!

زگیل‌های پوستی بر اثر سایش لباس و رطوبت ظاهر می‌شوند. روغن درخت چای به دلیل داشتن خواص ضد میکروبی می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد و به رفع زگیل و پیشگیری از انتشار آن کمک کند.

روش استفاده: دو قطره روغن درخت چای را روی پنبه بریزید و روی زگیل بمالید. روزانه یک تا دو مرتبه این کار را تکرار کنید تا زگیل به طور کامل از بین برود. اگر بعد از این کار بهبودی حاصل نشد و زگیل به قوت خود باقی ماند، به پزشک مراجعه کنید.

دشمن آفت‌های دهان

آفت دهانی مشکل بسیاری از افراد است که به دلایل مختلف از این عارضه رنج می‌برند. خواص ضد باکتریایی و ضد انگلی روغن درخت چای باعث از بین رفتن میکروب آفت می‌شود. فقط کافی است چند قطره روغن درخت چای را روی آفت‌ها بمالید تا به این درد پایان دهد.

روش استفاده: ۲ قطره روغن گیاهی درخت چای را با چهار قطره روغن زیتون مخلوط کرده و با پنبه‌ای تمیز روی آفت بزنید. این کار را ۲ بار در روز انجام دهید تا آفت به طور کامل درمان شود. البته گر علائم این بیماری از بین نرفت، به پزشک مراجعه کنید.

درمان گلودرد

اگر دچار سرماخوردگی‌های زمستانی و گلودرد شده‌اید، روغن درخت چای را فراموش نکنید. این روغن طعم خوبی ندارد، اما غرغره کردن با آن می‌تواند باکتری‌ها را نابود کند و شما را از گلودرد نجات دهد.

روش استفاده: ۲ قطره روغن درخت چای را با کمی عسل مخلوط کنید. ترکیب را رقیق‌تر کرده و هر روز سه مرتبه آن را غرغره کنید. اگر بعد از چند روز علائم بیماری‌تان بهبود نیافت، به پزشک مراجعه کنید.

مقابله با دندان درد

زمانی که بافت دندانی آسیب می‌بیند، دندان دچار پوسیدگی می‌شود. مهم این است که خیلی زود با این پوسیدگی مقابله کنید تا بیشتر نشده و ریشه‌ی دندان را از بین نبرد. روغن درخت چای به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی می‌تواند باعث نابودی میکروب‌ها شده و فلور طبیعی دهان را احیا کند.

روش استفاده: ۲ قطره روغن درخت چای را با یک روغن گیاهی دیگر مانند روغن زیتون مخلوط کنید و به مدت یک دقیقه در دهان نگه دارید. روزانه سه مرتبه این کار را تکرار کنید، البته نباید روغن را قورت دهید.

نفس خوشبو

بوی بد دهان مشکلی شایع بسیاری از افراد است که باعث آزار خود و اطرافیان‌شان می‌شود. برای رفع این مشکل، علاوه بر رعایت بهداشت دهان و دندان می‌توان از این روغن نیز استفاده کرد تا نفس کاملا خوشبو شود.

روش استفاده: روی مسواک‌تان یک قطره روغن درخت چای بچکانید و بعد به آن خمیر دندان بزنید. سپس با دقت دندان‌های‌تان را مسواک کنید. اگر بعد از چند روز مشکل‌تان حل نشد، به پزشک مراجعه کنید تا دلیل آن را بررسی کند.

تمیزی دهان

لثه‌های ملتهب و دردناک معمولا نتیجه‌ی تجمع میکروب‌ها در دهان است. روغن درخت چای به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی می‌تواند غشای مخاط را تمیز کرده و درد را تسکین دهد.

روش استفاده: یک قطره روغن درخت چای را روی پنبه‌ای تمیز بچکانید و روی مناطق ملتهب و دردناک لثه بگذارید. این کار را روزانه ۲ مرتبه تکرار کنید تا بهبودی کامل حاصل شود. اگر مشکل‌تان بعد از چهار تا شش روز از بین نرفت، حتما به پزشک مراجعه کنید.

عوارض جانبی

* ممکن است بعضی افراد نسبت به ترکیبات موجود در رایحه‌ی درخت چای حساسیت داشته باشند. این عوارض در این افراد به شکل اگزما یا خراش‌های پوستی ظاهر می‌شود.

* استفاده از روغن درخت چای یا هر نوع روغن گیاهی خوراکی برای خانم‌های باردار، شیرده و کودکان زیر سه سال ممنوع است.

برگرفته از سایت مجله نیک  و نو 

راه ارتباطی سریعتر با کاربران عضویت در کانال

بیشتر بخوانید

    لینک کوتاه:
    0