طوبی طب
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

خواص شگفت انگیز گلاب

رز ایرانی یا همان گل محمدی، از شناخته شده ترین نژادهای گونه رز است که از آن گلاب حاصل می شود. این گونه گیاهی به فراوانی در ایران کشت شده و با جوشانیدن گلبرگ های آن در آب و تقطیر بخار به دست آمده، عرق گل محمدی به دست می آید که همان گلاب است. گلاب از گذشته دور در فرهنگ غذایی و دارویی ایرانیان کاربرد داشته و دارد. این ماده علاوه بر رایحه فوق العاده، معتدل و نیروبخش بوده و برای تمدد اعصاب بسیار کارآمد است. در این مقاله به فواید استفاده از این ماده برای حفظ سلامتی و زیبایی  پرداخته شده است.

مصرف گلاب به صورت خوراکی باعث آب‌رسانی به پوست از درون می شود. در نتیجه ظاهر پوست را سالم و شفاف نشان می دهد. استفاده از گلاب به عنوان شربت در کنار غذا می تواند جایگزین مناسبی برای نوشیدنی های گازدار باشد.
این ماده دارای اثرات ضد پیری است و مصرف مداوم آن باعث کاهش چین و چروک های پوست، روشن کردن لکه های تیره و بستن منافذ باز پوست می شود. در این صورت می توان آن را به صورت نیز پاشید.
استفاده از گلاب به صورت خوراکی و نیز بوییدن آن، باعث بهبود خلق و خو می شود و حالت های اضطراب و افسردگی را تسکین می دهد. بدین منظور استفاده از روغن گل محمدی به عنوان یک فراورده جانبی از آن نیز کاراست.

گلاب برای درمان سرماخوردگی، آنفولانزا، گلودرد و سایر بیماری های دستگاه تنفسی کاربرد دارد. همچنین می توان از آن به عنوان شربت سرفه و نیز برای درمان رفلاکس استفاده نمود. برای این کار بهتر است در ترکیب با عرق های خلط آور و عسل مصرف شود.
مصرف مداوم گلاب باعث بهبود بیماری های دستگاه گوارش مانند بهبود هضم معدی، کاهش نفخ، دردهای شکمی و یبوست می شود و می توان از آن به عنوان ملین استفاده کرد. نوشیدن مقداری گلاب پس از صرف غذا در این باره بسیار کارآمد است.
این ماده در درمان التهاب های پوستی، آلرژی و بهبود زخم ها مؤثر است. استفاده موضعی گلاب به ویژه برای مقابله با حساسیت ها بسیار مفید است.
گلاب همچنین باعث کاهش قند خون می شود. با این وجود بایست در مصرف گلاب که خالص آن اندکی به تلخی می زند، میزان مصرف شکر را متعادل نگاه داشت.
دم کرده گلا ب برای آبرسانی به بدن مفید است، طبع معتدلی دارد و در فصل تابستان باعث خنکی می شود.  استفاده از این ماده در هنگام سحر، برای مقابله با تشنگی روزه داران در روز مفید است.

گلاب از شگفت انگیزترین عرقیجات گیاهی است. این ماده پر ارزش از تقطیر بخار مخلوط گلبرگ های گل محمدی در آب به دست می آید. هر چند که گلاب را می توان به صورت خوراکی و برای مقاصد گوناگون به کار گرفت، ولی خواص آن تنها به این موارد محدود نمی گردند.

گل محمدی و گلا ب دارای ترکیباتی هستند که برای محافظت از پوست مناسب است. این ترکیبات پوست را نرم کرده و درخششی سالم و طبیعی را برایتان به ارمغان می آورند. ترکیبات آنتی اکسیدانی گلا ب باعث قوی شدن سلول های پوست و القای تولید مثل در سلول های بافت پوستی می شود. گلا ب دارای ویتامین های A,C,E,B می باشد. مهم ترین تاثیرات گلاب بر سلامتی و زیبایی پوس به شرح زیر می باشند.

به جای بسیاری از پاک کننده های شیمیایی می توانید از گلاب استفاده کنید. این ماده برای پاک کردن آرایش یا چربی پوست فوق العاده عمل کرده و به ویژه پس از اصلاح صورت جلوی التهاب و سوزش را می گیرد.
گلاب PH پوست را متعادل می کند. در واقع این ماده محیط های اسیدی را خنثی کرده و از قلیایی شدن بیش از اندازه پوست که باعث پوسته پوسته شدن آن می گردد، جلوگیری می کند.
گلاب گزینه ای مناسب برای درمان اگزما، التهاب پوستی و آکنه و نیز جای زخم است. از پنبه آغشته به گلاب می توان برای ضدعفونی کردن بریدگی ها، زخم ها، و جوش های ناسور استفاده نمود.

گلاب مرطوب کننده، نرم کننده، خنک کننده، جبران ساز آب و عاملی مناسب برای بازسازی پوست است. این ویژگی زمانی بیشتر خود را نشان می دهد که گلاب ارگانیک بوده و در آن از نگه دارنده های شیمیایی استفاده نشده باشد.
برای درمان رنگ پریدگی صورت و رنگ دهی طبیعی لب ها می توان از گلبرگ های گل محمدی استفاده کرد. آغشتن این گلبرگ ها در گلاب علاوه بر ایجاد چسبندگی، باعث اثربخشی بیشتر آنها می شود.

از گلاب می توان برای درمان آفتاب سوختگی استفاده نمود. این ماده از التهاب پوست جلوگیری نموده، منافذ آن را تنگ کرده و چربی پوست را کاهش می دهد. استفاده از گلبرگ های گل سرخ و در موارد شدید تنظیف آغشته به گلاب توصیه می گردد.
گلاب ضدباکتری و ضدقارچ بوده و از آن می توان برای درمان جوش های سرسیاه، و قارچ موجود در شیارهای پشت گوش و گردن استفاده نمود.
گلاب سرشار از ویتامین های خانواده ب بوده و با استفاده خوراکی و موضعی آن می توان موهایی پرپشت تر و با شانه خوری بهتر داشت.
از گلا ب تازه می توان به عنوان قطره چشمی استفاده کرد. با این کار لکه های تیره در چشم و پف کردگی پای آن قابل درمان است. همچنین این ماده برای تمیز کردن و خنک کاری چشم بی نظیر است.

برگرفته از سایت http://www.tebeiran.ir

راه ارتباطی سریعتر با کاربران عضویت در کانال

بیشتر بخوانید

    لینک کوتاه:
    0