طوبی طب
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

خواص درمانی و تغذیه ای گوجه سبز

گوجه سبز سرشار از پروتئین، چربی های مفید، انواع مختلفی از کربوهیدارت ها و نمک های آلی، و سطح بالایی از اسیدهای آلی نظیر سیتریک، مالیک، تاریک، فولیک، و تارتاریک می باشد. مصرف این میوه خوشمزه باعث رفع تشنگی، بهبود اشتها بوده و به دلیل سطح بالای اسید سیتریک موجود در آن به خوبی سطوح بالای اسید لاکتیک (عامل خستگی) را تخمیر می نماید. همین طور جذب کلسیم با مصرف گوجه سبز افزایش می یابد؛ چرا که نسبت گوگرد به فسفر در آن حالتی ایده آل دارد.


خواص درمانی

گوجه سبز خوراکی خوبی برای کاهش وزن به شمار می آید. این میوه نسبت قند به اسید بسیار پایینی دارد و از این جهت نسبت به میوه های دیگر نظیر زردآلو یا گلابی ممتازتر است. همین طور به دلیل کاهش چشمگیر سطح ترشی خون، گوجه سبز می تواند علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر نقرس، به افزایش عمومی نشاط و هوش کمک می کند.
گوجه سبز یک خوراکی مناسب برای کاهش چربی و فشار خون به شمار می آید. چربی های مفید در این میوه باعث جلوگیری از گرفتگی شرایین می گردند. گوجه  سبز مدر بوده و به افزایش کار کرد کلیه ها کمک می کند. به علاوه یون های فلزی مفید در آن سطح سدیم در خون را پایین آورده و از ته نشینی کلسیم در بافت ها و تشکیل سنگ کلیه و صفرا جلوگیری می نماید.


مصرف گوجه  سبز باعث کاهش تاثیر اسید معده شده و در نتیجه برای بهبود ترش کردگی و رفلاکس معده مفید است. همین طور فیبر بالای این میوه کمک می کند تا عملکرد روده بزرگ منظم تر گردد. برای درمان انگل های روده در کودکان می توان ۲۰ تا ۳۰ گرم برگ درخت گوجه سبز را جوشانید و به عنوان دمنوش مصرف نمود.
مواد موجود در گوجه  سبز ضدالتهاب بوده و از شدت دردناکی مفاصل در روماتیسم مفصلی می کاهند. به علاوه این میوه یک گندزدای قوی بوده و دشمن عفونت های داخلی است. میزان ویتامین آ در گوجه سبز تا حدی بالاست که می تواند آن را به یک درمانگر طبیعی برای شب کوری تبدیل کند.
سطح آنتی اکسیدان ها در گوجه سبز بالاست. از این رو می توان آن را به عنوان یک ماده پیشگیری از سرطان استفاده نمود. همین طور پژوهش ها نشان می دهند که تومورهای سرطانی در بیمارانی که از این میوه استفاده می کنند به سختی رشد کرده و گسترش می یابند. به طور کلی گوجه  سبز یک داروی ضد پیری نیز به شمار می آید.

مزایا و معایب از دیدگاه طب سنتی

جدا از مزایای گسترده گوجه سبز باید به معایب استفاده بیش از اندازه از آن نیز پرداخت. مصرف زیاد گوجه سبز نفخ آور بوده و می تواند بلغم افراد را افزایش دهد. در نتیجه مصرف آن برای افراد بلغمی مزاج در حد اعتلال توصیه می شود. به علاوه گوجه سبزهای خیلی ترش دشمن شماره یک مینای دندان هستند. بنابر این لازم است از مصرف انواع نارس آن خودداری شود.
از دیدگاه طب سنتی با توجه به ضدترشی بودن، مصرف گوجه سبز آن با مقدار اندکی نمک توصیه می شود. این کار علاوه بر بهتر کردن مزه میوه، از نفخ معده جلوگیری می کند.

 

راه ارتباطی سریعتر با کاربران عضویت در کانال

بیشتر بخوانید

    لینک کوتاه:
    0