طوبی طب
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

خواص درمانی تخم کتان در طب سنتی


امروزه کتان در منطقه وسیعی از اروپا و آسیا می روید. از دانه های کتان در اثر فشار و بدون حرارت دادن، روغنی استخراج می شود که روغن کتان نامیده می شود. این روغن در اثر حرارت تجزیه شده و خواص خود را از دست می دهد. 
 
روغن تخم کتان دارای روغن امگا۳ می باشد که از انعقاد و لخته شدن خون در داخل رگ ها جلوگیری می کند و رگ ها را سالم نگه می دارد. امروزه برای جلوگیری از لخته شدن خون معمولا آسپرین استفاده می کنند که البته همیشه خطر خونریزی داخلی را دارد ولی با استفاده از روغن تخم کتان این اشکال به هیچ وجه پیش نخواهد آمد.

در گذشته با استفاده از روغن تخم کتان فشارخون و کلسترول و تری گیلیسیرید را پایین آورده، برای اشخاصی که در معرض حمله قلبی قرار دارند داروی موثرتری خواهد بود.

خاصیت مهم دیگر روغن تخم کتان اثر ضد تورم آن می باشد.

میگرن های دردناک شما را شفا داده و عادات ماهانه دردناک را برطرف می کند.

غیر از این خواص برای رماتیسم و آتروز و دیگر بیماری هایی که در اثر سیستم مصونیت بدن پیش می آید بسیار موثر است.

مطالعات جدید نشان داده است که که روغن تخم کتان حتی می تواند مصونیت بدن را در مقابل بیماری ها بالا ببرد. استفاده  از این روغن از سرطان جلوگیری می کند.

یبوست را برطرف کرده و در معالجه زخم معده، کولیت روده، آسم، اگزما، امراض ادراری، ضعف جنسی مردان اثر بسیار خوبی دارد. کسانی که همیشه احساس خستگی می کنند حتما باید از این روغن استفاده کنند.

تخم کتان به علت داشتن موسیلاژ زیاد، نرم کننده بسیار خوبی است و در رفع یبوست می توان از آن استفاده کرد. به این منظور باید تخم کتان را روی زبان ریخت و با مقداری آب آن را بدون جویدن بلعید و یا می توان تخم کتان را در آب در شب خیس کرد و صبح ناشتا خورد.

دم کرده ی تخم کتان نیز معجزه گر است. آن را مانند چای دم کنید و دم کرده ی آن علاج بیماری های مجاری ادرار، زخم معده، ورم روده، یبوست، ورم مثانه، سنگ کلیه، سرفه، دردهای پریود و حتی مرض قند می باشد.

از تخم کتان می توان پماد تهیه کرد. تهیه پماد کتان به این صورت است که مقدار۲۰گرم تخم کتان را کاملا آرد می کنند و در یک لیتر آب مقطر می ریزند و آن را می جوشانند تا حجم آن تقریبا نصف شود. سپس آن را در محلهای دردناک می گذارند.

پماد کتان دمل را باز می کند و اگر درد به علت کشیدگی عضله باشد آن را از بین می برد.

می توان تخم کتان را با مقداری آب جوشانید و سپس جوشانده ی آن را در داخل وان حمام ریخت و در آن دراز کشید. خارش پوست را فورا از بین می برد.

منبع : کتاب یکصد گیاه معجزه گر/ دکتر سهراب خوش بین

راه ارتباطی سریعتر با کاربران عضویت در کانال

بیشتر بخوانید

    لینک کوتاه:
    0